BasBQ
Beef en Steak

WSM mods update

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Om het maximale uit de briketten te halen en de doorval zolang mogelijk te vertragen heb ik een extra RVS gaas op mijn kolenrooster gemaakt.

Grote RVS mat/zeef. Met een slijptol de diameter van de kolenring (binnenzijde) eruit geslepen.
inn3rTE.jpg


RVS gaas vastgezet met vier rvs M8 bouten, pasten precies door de maaswijdte.
XgJlgo3.jpg


Tevens maar meteen een kleinere diameter kolenring eruit geslepen. Rond gezet en met rvs bouten vastgezet. Er gaan toch veel briketten in een WSM. Met een extra kolenring ben ik wat flexibeler, zuiniger... :)
wlndMpG.jpg


Hoogte was vrij ruim bemeten. Toch nog maar doormidden geslepen. Twee kolenringen van ca. 32 diameter en 15 en 20 cm hoog.
CzTHr5O.jpg


De kolenring ook maar meteen vastgezet, met RVS tiewraps, aan het kolenrooster. Makkelijker eruit halen en leeg schudden.
VPHHhJq.jpg


Deze RVS tiewraps heb ik bij ALiexpress gekocht.
https://www.aliexpress.com/item/Brand-new-10pcs-150mm-Stainless-Steel-Metal-Cable-Wire-Ties-Wraps-Exhaust-Straps-Wiring-Accessories-Lowest/32727347494.html?spm=a2g01.8005310.1000002.13.kBIk8B_2114.13010608.0.0.I8uLNk

Een paar wieltjes eronder leek me ook wel handig. Dit zijn 50mm varianten met rem. Vastgezet met RVS bolmoeren. Om ze zo recht mogelijk te kunnen monteren heb ik de WSM volledig in elkaar gezet en gevuld met wat extra gewicht. Daarna pas uitmeten, aftekenen en boren maar.
WOJq1xv.jpg


WCma2f7.jpg


Zoals meerdere gebruikers constateerden. Het standaard weber deurtje is niet echt degelijk en vervangen door een Cajun Bandit rvs variant.
Besteld bij: https://gocookoutdoors.com/
DYFSG4r.jpg


Na de eerste keren gebruik was het leegmaken niet echt handig. Ter inspiratie een homemade as/kolenschep van een sinaasappelsap can van 2 liter. Grotere variant zou misschien nog makkelijker zijn. Eerst de volledige bodem eronderuit snijden.
BzVTFS5.jpg

Daarna de schepvorm eruit knippen.  ;)
P5DkBVG.jpg

Plastic buigt mooi met de onderschaal mee om de boel leeg te scheppen.  :)

Voor een CAC PID controller met WSM aansluiting verwijs ik naar mijn onderstaande post.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=17117.0

 
Ceriel zei:
Bedankt voor het delen, mn de RVS tiewraps!
Deze kun je zonder speciaal gereedschap gewoon vastmaken. Circa 1,5 cm na de sluiting afknippen en dan met een platte tang / punttang naar binnen draaien. Zit muurvast.
 
Super. Zocht al zoiets. Mooi he dit forum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Deze ga ik ook doen, handig zeg!
 
Nog eenvoudiger... Een stuk trespa plaat van 50x50 omgetoverd tot rijdend onderstel voor de WSM47. Kan gewoon buiten blijven zonder krom trekken...

IMG_0769.jpg
 
Ik zie weer een paar handige aanpassingen voorbij komen. En ik maar denke dat ik al klaar was  :D
Ook nogmaals dank voor de beschrijving van de CAC. Deze volledig naar jouw voorbeeld nagebouwd zodat ik een kleinere versie had. Werkt heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan