BasBQ
Beef en Steak

BGE large - table nest - maten

R

rotsj

Gast
goedemiddag,

eerdaags ga ik starten met het maken van een mal voor een betonnen werkblad.
Ik ben van plan om de BGE large te gebruiken icm de table nest.
Hierbij gebruik ik de volgende tekening als leidraad:
https://biggreenegg.com/wp-content/uploads/2018/01/BUILT-IN-SPECS-FINAL-LARGE-EGG-122117.pdf

De enige maat welke ik hierbij nog mis is de afstand van de achterkant van het blad tot aan de voorzijde van de table nest. Zodoende weet ik hoe diep de 2de betonlaag dient te worden, zodat de tablenest 'goed' kan staan. Ik gebruik namelijk liever een iets minder diep blad dan de 70cm welke ik vaak terugzie, aangezien de tuin nogal een beperkte ruimte heeft.

Heeft 1 van jullie en BGE large icm table nest? Zo ja, dan zou ik het bijzonder waarderen als iemand dit kan opmeten voor me.

Alvast hartelijk dank.


 
dat wordt een ritje naar de winkel met een rolmaat op zak...  :)
 
Ik heb die combi.  Zal straks even kijken.
 
Rob65 zei:
Ik heb die combi.  Zal straks even kijken.

super! dank je!
dan kan ik naar de tekentafel. Spullen halen, beton storten en dan BGE bestellen. :)
iemand nog een goed adres om een BGE te kopen?
 
Ik begrijp de (relevantie) van de vraag bij nader inzien niet goed.

Mijn tafel is 62 cm diep (bovenblad). Het gat zit in het midden. De diameter is afhankelijk van de afstand tussen onderblad (waar ei op staat) en bovenblad. Het onderblad is plm 6 cm minder diep.

Mijn situatie

UQe0QaK.jpg


s7ddr16.jpg


Mocht je nog iets willen weten roep maar/
 
Bedankt voor je reactie Rob en de toffe foto's!
De pdf welke ik in mijn openingspost heb gelinkt zegt dat je 50,8 cm afstand moet houden vanaf middelpunt Egg tot aan de muur.
Het blad komt bij mij aan de schuur te hangen, dus ik wil die 50,8cm handhaven. De afstand tussen het onderste blad en bovenkant bovenste blad is 38,1cm.
Die maten lijken mij prima, echter zou ik willen bepalen wat minimale diepte dient te worden van beide bladen. Daarbij ga ik er vanuit dat de BGE bij het bovenste blad zal doorsteken.
De table nest bepaalt hierbij hoe groot deze maat is, zie plaatje:

https://imgur.com/bJVxTEq
bJVxTEq.png
 
Het openen van de dome bepaald de afstand. Anders komt hij bij vaste opstelling tegen de muur. Bij mij niet relevant ivm wielen onder meubel.
 
Rob65 zei:
Het openen van de dome bepaald de afstand. Anders komt hij bij vaste opstelling tegen de muur. Bij mij niet relevant ivm wielen onder meubel.

ja klopt, vandaar de 50,8cm.
in ieder geval bedankt voor de moeite. Ik ga vrijdag even naar de winkel om te meten.
 
rotsj zei:
in ieder geval bedankt voor de moeite. Ik ga vrijdag even naar de winkel om te meten.

Neem daar dan meteen even zo'n groen eitje mee...
 
Kwestie van de volgende keer geen tijd te verliezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
komt zeker goed :)
eerst ff de boel op orde maken en dan lekkere spullen maken. B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan