BasBQ
Beef en Steak

Spareribs kopen

Roblaar

Kooltjesharker
Berichten
146
Goede avond,

Kan iemand mijn advies geven welke internet winkel ik goede en verschillende rips  kan kopen.

Gr
 
Zelf heb ik goede ervaringen met beef en steak.
Andere heb ik nog niet geprobeerd

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Hier weer goeie ervaring met BBQuality.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Even goed opletten welke je besteld, zit nog wel eens verschil in.
Ik heb goede ervaringen bij B&S en BBQuality
 
Erg goede ervaring met BBQuality, de 10 kilo spareribs zonder ketting.
 
Ik heb goede ervaring met de spare ribs van Aalvink (met korting voor forumleden). Er liggen er nu twee op de summit charcoal te roken. Dus vanavond weer lekkere ribbetjes met friet.
 
Roblaar zei:
Je geeft aan Spareribs zonder ketting, wat bedoel je daar mee.
Het vlees over de botten, niet tussen de botten.
 
HansK zei:
Ik heb goede ervaring met de spare ribs van Aalvink (met korting voor forumleden). Er liggen er nu twee op de summit charcoal te roken. Dus vanavond weer lekkere ribbetjes met friet.

Ow hier heb ik verleden week nog spareribs besteld. Op welke manier krijg je korting dan, ik besteld daar regelmatig  :D
 
Je krijgt 10% korting met de kortingscode bbqgenootschap (bij een bestelling van meer dan 50 euro)
 
Roblaar zei:
Ok, dar zijn dus dik bevleest de ribben. Die moeten langer garen las ik? 3 2 1

Lastig te zeggen zo, ik zou na twee uur even kijken hoe ze er bij staan, de kleur en het terug trekken van het vlees bij de botten.
Dan beslis je of je ze in kan gaan pakken voor de volgende stap of dat ze nog een uurtje of zo moeten.
3 2 1  is een richtlijn en geen vast gegeven.
 
Nice to meat (https://nicetomeat.nl/ ) heeft nu ook verkoop aan particulieren via www.directlyfrom.nl
Voor de rest koopeenkoe.nl hoor ik goede dingen van.
Zelf erg blij met hierboven al genoemde beefensteak.nl

Sent from my moto x4 using Tapatalk

 
Roblaar zei:
Ok, dar zijn dus dik bevleest de ribben. Die moeten langer garen las ik? 3 2 1

De 10 kg ribben zonder ketting doe ik vaak de 1.5 - 2 - 0.25 methode. Lang garen in het alu folie zodat ze van het bot vallen. Omdat ze wat dunner zijn, hoef je de eerste periode niet 3 uur te doen. Toen ik dat wel deed trok het vlees teveel terug.
 
Top dank je voor de uitleg, zit altijd een beetje te klooie met de eerste periode met de tijd. De begin fase van de ribs is toch dat ze gaar worden. Hoe zie ik dat de Spareribs gaar zijn, terugtrekken van het het vlees aan het bot,en ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan