BasBQ
Beef en Steak

Pulled beef, runderwang en iberico chorizo chili en twee buikspekjes

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Ik vroeg onlangs in een groepsapp of er iemand zin had om de dag erna mee te bbqen. Normaal reageert er dan een man of 2 a 3, nu had ik opeens 8 geinteresseerden.
Van Beef&Steak had ik 1,2 kilo chuck (rundernek), 6 iberico chorizoworstjes en een paar runderwangen, bij een lokale keurslager heb ik later nog 750 gram buikspek gehaald. De chuck en de wangen heb ik als eerste erop gegooid, rond 9:00 's morgens. De wangen had ik een rub gegeven van de Jonnie Boer picodillo kruiden, de chuck een vrij standaard bbq rub van peper, zout, beetje komijn, paprikapoeder, klein beetje suiker, knoflookpoeder en uienpoeder. De chuck heeft liggen garen tot een uur of 18:30. Allebei hebben ze aan het begin stevig wat hickory rook gehad.
Buikspek in tweeen gesneden, de ene ingesmeerd met lemon pepper, de ander met caribbean mix, ook van Jonnie boer (gebruik dat best vaak). De pan ondertussen boven de briketten gezet en de uien, knoflook, jalapeno gebakken in olie met (alweer) picadillo. Toen dit een fraai kleurtje had een blik tomatenblokjes, chilibonen, zwarte bonen en mais erbij gegooid en samen met de worstjes en het spek een stoot appelrook gegeven. De worstjes en de runderwangen heb ik fijngesneden en in de chili verder laten pruttelen.

Fraai dooraderd
20180421_084259.jpg


Stilleven
20180421_124631.jpg


Zo'n vrolijk wangetje
20180421_144318.jpg


Prima bark
20180421_190822.jpg


Sappig, tikje onscherp helaas. Smokey, heerlijk.
20180421_190944.jpg


Broodje pulled beef met pickled red onion, wat buikspek, wat chili, zoete aardappel met creme fraiche en wat salade.
IMG_20180421_193125.jpg


Meestal hou ik wel ergens een restje over, maar aangezien men 3x ging halen was alles op. Pulled beef is voor herhaling vatbaar, kan lekker veel rook hebben.

 
Ziet er smakelijk uit allemaal, pulled beef zou ik ook wel een keer willen maken  :D
 
Lekker hoor, krijg ik me daar ineens trek :D
 
Pulled beef staatbhier nog op de lijst. Toch maar snel eens aan beginnen als ik dit zo zie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan