BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 

jabberwock

Kooltjesharker
Berichten
155
Vorig jaar voor het eerst PP gemaakt.

De BBQ voorbereid, alle overbodige gaten afgesloten met alu-folie, toen een test run gemaakt om de temperatuur op het rooster te meten en te vergelijken met de ketel meter (zat toch zo'n +/-40 graden verschil in!). Meteen maar wat markeringen op de luchtoevoerschuif gemaakt (goede tip die ik op meerder internet plekken had gezien)

Het vlees de dag ervoor al ingesmeerd (bruine suiker, komijn, cayennepeper, paprikapoeder, uipoeder, peper en zout) en ingepakt. Alleen al de geur van de rub was watertandend! Ik stond er wel van te kijken dat er zoveel vocht uit het vlees was onttrokken. Ik heb dat vocht overigens niet weggegooid, maar later gebruikt voor het basten.

En toen het zenuwachtig wachten en controleren van de temperatuur. Heb inmiddels al drie keer pulled pork gemaakt, en ben nu een stuk minder zenuwachtig om de juiste temperatuur te bereiken. Maar goed die eerste keer moest natuurlijk volgens de regeltjes.

In de tussentijd de saus gemaakt. Ik heb een beetje vals gespeeld door een kant-en-klare Kentucky-Whiskey-BBQ-ish saus te gebruiken. Ik heb die nog een beetje pit gegeven door er een snufje chilipoeder door te gooien, extra echte whisky en het eerde opgevangen vleesvocht erbij te voegen.

Foto's:

-
YqIfzwS.jpg
(dit stukje vlees is van de 2e keer PP. Van de eerste sessie was ik vergeten een foto te maken van het gemarineerde vlees)

-
fvFzvV0.jpg


-
9VVEg7g.jpg
bijna klaar!

-
VpmCfxA.jpg






 
de foto's zijn niet zichtbaar (geblokkeerd voor 3rd party door photobucket)
 
Ik zie het nu ook ja... heb inmiddels ook het PB issue topic gezien. Ik zal even een ander imagehostertje gaan zoeken. Foto's houden jullie dus te goed!
 
Ik kan ze nu wel zien en dat ziet er lekker uit  :)
 
Volgend weekend wil mijn vrouw een lading PP hebben voor haar verjaardagsfeestje. Als het goed is dan is ook mijn grill-station operationeel bruikbaar, dus dan zal ik eens proberen een mooi chronologisch verslag te maken.
 
Ziet er lekker uit hoor! Ben benieuwd naar je volgende run.
 
Wat houd je grill-station in?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan