BasBQ
Beef en Steak

Welke grommet?

Ik heb in mijn UDS metalen doorvoeren en in de WSM de standaard Weber. De Weber dicht erg goed af waardoor het doorvoeren van de probes niet vanzelf gaat, ik kan me voorstellen dat er hierdoor schade kan ontstaan aan de kabelaansluiting van de probe.
Ik zou in dit geval voor de Pro-Q kiezen
 
Tis denk ik even afhankelijk van je tools en natuurlijk wat je ermee wilt doen/wat je er doorheen wilt kunnen doen.

De ProQ zijn wat kleiner en subtieler en de gaten te boren met relatief standaard boor. Nadeel kan zijn dat sommige dikkere probes er wat lastiger doorgaan.

De weber is een stuk groter (en wat minder subtiel) waarbij het gat vaak wordt gemaakt met een stappenboor die je een paar 10tjes extra kan kosten. Daar krijg je echter wel een stuk meer flexibiliteit voor gok ik.

Persoonlijk heb ik 1 kleiner gat in mijn mini wsm voor de probe van de CAC (zit daar vast in doormiddel van schroef), daarnaast laat ik meestal de kabel van de vleesprobe gewoon tussen de pan en het deksel liggen en dit lijkt prima te werken. Maar ik gebruik dan ook geen dure thermometer (ikea Fantast).

Hopelijk kun je hier iets mee!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat de weber grommet beter afsluit wanneer je de probes niet gebruikt. Echter het boren in 3mm dik RvS is wel een extra uitdaging. De stappenboor heb ik hier wel al liggen maar ik ben bang dat je hem wel afschrijft na een gat boren in de pan.

De ProQ zijn daarin tegen een stuk makkelijk te plaatsen. Echter denk ik dat die (zeker wanneer er geen probe in zit) redelijk wat lucht doorlaten. Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaring mee?

Ik wil graag een et733 gaan kopen, passen deze probes door de ProQ grommet?
 
area zei:
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat de weber grommet beter afsluit wanneer je de probes niet gebruikt. Echter het boren in 3mm dik RvS is wel een extra uitdaging. De stappenboor heb ik hier wel al liggen maar ik ben bang dat je hem wel afschrijft na een gat boren in de pan.

De ProQ zijn daarin tegen een stuk makkelijk te plaatsen. Echter denk ik dat die (zeker wanneer er geen probe in zit) redelijk wat lucht doorlaten. Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaring mee?

Ik wil graag een et733 gaan kopen, passen deze probes door de ProQ grommet?
Heb wel vaker gehoord dat mensen die gewoon open laten en dat dit eigenlijk geen probleem is.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan