BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet weer aan vullen

 
 
 
 

picosuma

Gerijpt
Berichten
2.708
Vandaag maar weer eens de gerookte kipfilet maken.
Gisteravond de pekel gemaakt van zout basterd suiker laurier thijm en rozemarijn .
Vanochtend een 1,5 erin en daarna drogen in de koelkast.
Ondertussen bbq aan naar 120 graden indirect en dan kan de kipfilet erop tot ongeveer 70 graden .
En het is weer geslaagd zeer smakelijk konden er haast niet van af blijven dat 1 maar opgepeuzeld

a6f88dce788c8f71214a94d7410df4ae.jpg

7c6503356a568843c4ad2a35be418a63.jpg

c8d076148f4bba27be9481d98a3fb3a2.jpg

546e1d92de5e9637e0a3643ad38db1b8.jpg



En vanavond tomapork maar dat verslag komt nog ziet nu bij ijshockey

89c1ec2329a9c2a30994cf072b59d842.jpg

d9697306c9397a6579b4e33ad9775ce0.jpg




 
En dan? Vacumeren en zo nu en dan door een salade?
 
Ziet er heerlijk uit! De beste raad is voorraad  ;) Gebruik je het voor salade oid?
ff off topic, Speel jezelf ook ijshockey?
 
Die zien er heerlijk uit. Ik ben ook wel nieuwsgierig waar deze stack kip in verwerkt gaat worden :)
 
Sander72 zei:
En dan? Vacumeren en zo nu en dan door een salade?

Klopt maar ook wel tussen brood mee naar het werken dan ruikt het bakje brood zo lekker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
KaYDee zei:
Ziet er heerlijk uit! De beste raad is voorraad  ;) Gebruik je het voor salade oid?
ff off topic, Speel jezelf ook ijshockey?

Gebruik het voor salade maar ook tussen het brood .

Helaas speel het zelf niet heel vroeger wel geholpen bij de jeugd en stond veel op ijs woonde vlakbij Thialf .
Maar ga daar al jaren heen vroeger met Feenstra flyers daarna een poos niet maar alweer enige jaren supporter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Bram zei:
Die zien er heerlijk uit. Ik ben ook wel nieuwsgierig waar deze stack kip in verwerkt gaat worden :)

Lekker in salade en tussen brood maar zo is het ook lekker maar het gaat in de vriezer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Goed id. Miss ook maar eens doen.
Zijn misschien meer mogelijkheden om op de q te roken en dan mee op brood :).
 
Bram zei:
Goed id. Miss ook maar eens doen.
Zijn misschien meer mogelijkheden om op de q te roken en dan mee op brood :).

Nou en of! Pica?ha of Ribeye is waanzinnig!
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Yep, door dit bericht kan ik ook weer aan de slag, vrouwlief zag deze post toen ik zat te scrollen en dacht goed plan. Thx  :D
 
KamadoNovice zei:
Yep, door dit bericht kan ik ook weer aan de slag, vrouwlief zag deze post toen ik zat te scrollen en dacht goed plan. Thx  :D

Ze vinden dit ook altijd goed voor de lijn maar ik vind het gewoon lekker :D
 
Lees ik het goed Piet?
1? uur in de Pekel?
Blijven ze op deze manier een beetje sappig, want ze willen bij mij nog wel eens wat te droog uitvallen als ik ze rook zonder pekelbadje.
 
Dat ziet er fantastisch uit, snel ook maar weer eens maken.
 
Hans zei:
Lees ik het goed Piet?
1? uur in de Pekel?
Blijven ze op deze manier een beetje sappig, want ze willen bij mij nog wel eens wat te droog uitvallen als ik ze rook zonder pekelbadje.

Ik had ze er iets langer in gedaan om ze wat zouter te maken en dat ging prima ze waren echt niet droog
Heerlijk sappig
 
picosuma zei:
Hans zei:
Lees ik het goed Piet?
1? uur in de Pekel?
Blijven ze op deze manier een beetje sappig, want ze willen bij mij nog wel eens wat te droog uitvallen als ik ze rook zonder pekelbadje.

Ik had ze er iets langer in gedaan om ze wat zouter te maken en dat ging prima ze waren echt niet droog
Heerlijk sappig

O.K., dank voor de tip. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan