BasBQ
Beef en Steak

Basis kruiden/sauzen

Goedemiddag allemaal,

Ik vroeg mij af wat jullie standaard thuis hebben qua kant en klare kruidenmix/sauzen. Dit zodat ik thuis een goede basis heb. En dan praat ik hier niet over een tube mayonaise haha. Maar meer het 'liefhebbers' spul.

Ik heb laatst een pot LetzQ Kip gehaald en ben er heel erg tevreden over.
 
Heb hier altijd wel Big Bob Gibson staan en Noskos Chicken en Noskos steak, daarnaast mijn eigen homemade rub.

Van saus heb ik noskos original bbq saus in huis.
 
Frits zei:
Heb hier altijd wel Big Bob Gibson staan en Noskos Chicken en Noskos steak, daarnaast mijn eigen homemade rub.

Van saus heb ik noskos original bbq saus in huis.

Thanks, ga ze meteen opzoeken.
 
Captain?s Luck, Southern Dutch Sweet & Heat en erg lekker op wings: 50/50mix van cajun-garlic en chicken dust van Stokes.
De saus: Noskos en wat Blues Hog
 
Ik maak zelf vaak rubjes en kruidenmengsels maar op de plank staat altijd Blues Hog en LetzQ chicken.
 
Maak altijd zelf de basis rub en basis saus van noskos.
Eventueel pas ik ze een beetje aan aan het gerecht.
En soms koop ik eens wat als het me wat lijkt.
 
Ridevi71 zei:
Maak altijd zelf de basis rub en basis saus van noskos.
Eventueel pas ik ze een beetje aan aan het gerecht.
En soms koop ik eens wat als het me wat lijkt.

Rick + 1
Zeker de Sweet and Smokey BBQ saus is een favoriet hier (een beetje aangepast met de pepers)
De basis rub is bijna standaard bij ons voor veel soorten vlees.

Gzs9F5wm.jpg


4gBqa8Wm.jpg


En soms als we echt de vleessmaak willen proeven alleen maar wat pezo. (peper en zeezout) ;)
 
Hans zei:
Ridevi71 zei:
Maak altijd zelf de basis rub en basis saus van noskos.
Eventueel pas ik ze een beetje aan aan het gerecht.
En soms koop ik eens wat als het me wat lijkt.

Rick + 1
Zeker de Sweet and Smokkey BBQ saus is een favoriet hier (een beetje aangepast met de pepers)
De basis rub is bijna standaard bij ons voor veel soorten vlees.

Gzs9F5wm.jpg


4gBqa8Wm.jpg


En soms als we echt de vleessmaak willen proeven alleen maar wat pezo. (peper en zeezout) ;)

Deze zal ik morgen eens gaan maken!
 
Noskos rubs en saus Verder staan er heel veel potjes kruiden die ik krijg om te proberen, zoveel dat ik ze nooit opkrijg voor de uiterste datum
 
noskos zei:
Noskos rubs en saus Verder staan er heel veel potjes kruiden die ik krijg om te proberen, zoveel dat ik ze nooit opkrijg voor de uiterste datum

Haha dat meen je. Kan dat nog kwaad? Ik denk alleen dat de smaak wat minder gaat zijn?
 
Inderdaad, het verse gaat er vanaf, soms worden ze daar beter van :D
 
noskos zei:
Inderdaad, het verse gaat er vanaf, soms worden ze daar beter van :D

Ja, da's dan toch wel weer vreemd.
Ik heb even een vraagje.
Wij maken graag je Sweet & Smokey bbq saus maar als ik de hoeveelheden uit het recept aanhoud is dat best wel een grote hoeveelheid voor met z'n tweetjes.
Hoelang zou ik de saus ongeopend en koel kunnen bewaren zonder dat het gevolgen heeft voor smaak en gezondheid?
Heb jij daar een idee over?

Grts,   

Hans.
 
Hans zei:
noskos zei:
Inderdaad, het verse gaat er vanaf, soms worden ze daar beter van :D

Ja, da's toch wel weer vreemd.
Ik heb even een vraagje.
Wij maken graag je Sweet & Smokey bbq saus maar als ik de hoeveelheden uit het recept aanhoud is dat best wel een grote hoeveelheid voor met z'n tweetjes.
Hoelang zou ik de saus ongeopend en koel kunnen bewaren zonder dat het gevolgen heeft voor smaak en gezondheid?
Heb jij daar een idee over?

Grts,   

Hans.

Ik heb vorig jaar een bbq saus gemaakt, volgens mij was de basis de sweet & smokey van Noskos. Ik had glazen potjes in kokend water gelegd en daar de saus ingedaan en daarna dicht gedaan. Luchtdicht bewaard en dit jaar heb ik het laatste potje opengemaakt. Ik leef nog :)

 
Jowi zei:
Ik heb vorig jaar een bbq saus gemaakt, volgens mij was de basis de sweet & smokey van Noskos. Ik had glazen potjes in kokend water gelegd en daar de saus ingedaan en daarna dicht gedaan. Luchtdicht bewaard en dit jaar heb ik het laatste potje opengemaakt. Ik leef nog :)

+1
Als de saus nog warm Is, dan in een potje en even op zijn kop draaien. Daarna laten afkoelen.
Is lang houdbaar.
En als je twijfelt bij het openen, dan geen risico nemen uiteraard.
Ik doe het zo al jaren en nog nooit ziek geweest
 
als je ze nog langer wil bewaren kan je ze na het vullen nog wecken die potten, dan blijft het nog langer goed. Hier heb ik zo ingemaakte tomaten staan van 2 jaar oud, niks mis mee en ik proef geen verschil in smaak.
 
Brecht zei:
als je ze nog langer wil bewaren kan je ze na het vullen nog wecken die potten, dan blijft het nog langer goed. Hier heb ik zo ingemaakte tomaten staan van 2 jaar oud, niks mis mee en ik proef geen verschil in smaak.
[/quote


2 jaar is best wel lang.
Zoals ik eerder in dit topic liet zien gebruik ik de lege jampotten voor dit doel.
In feite doe je het dan niet anders dan het wecken van groente b.v. of het maken van jam, beter zelfs.
Je kan horen aan de klik van het deksel dat de inhoud goed vacu?m gezogen is maar omdat op veel producten dan toch een houdbaarheid datum staat was ik nieuwsgierig hoe jullie hier mee omgaan.

Allemaal dank voor de idee?n en tips.

Grts,    Hans.
 
Interessant topic. Ik weet vaak ook niet goed wat ik graag op voorraad wil hebben. De ene keer wil ik pittig. Andere keer enkel zout en peper. Misschien moet ik een flinke pot basis Rub maken. Zout en zwarte peper. En dan navenant Mn stemming andere smaken toe voegen. De AH heeft een tijd blikjes gehad. Ik weet ff niet meer welk merk. Maar die bevielen mij ook goed. Kom ze nu niet meer tegen.
 
Bram zei:
Interessant topic. Ik weet vaak ook niet goed wat ik graag op voorraad wil hebben. De ene keer wil ik pittig. Andere keer enkel zout en peper. Misschien moet ik een flinke pot basis Rub maken. Zout en zwarte peper. En dan navenant Mn stemming andere smaken toe voegen. De AH heeft een tijd blikjes gehad. Ik weet ff niet meer welk merk. Maar die bevielen mij ook goed. Kom ze nu niet meer tegen.

Deze toevallig?
ajnnz8.jpg

 
Hans zei:
Wij maken graag je Sweet & Smokey bbq saus maar als ik de hoeveelheden uit het recept aanhoud is dat best wel een grote hoeveelheid voor met z'n tweetjes.
Hoelang zou ik de saus ongeopend en koel kunnen bewaren zonder dat het gevolgen heeft voor smaak en gezondheid?
Heb jij daar een idee over?

Goed ingemaakt minimaal een jaar. Maar dan moet je dus wel je potten en deksels uitkoken, je gereedschap ook meekoken en heel schoon werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan