BasBQ
Beef en Steak

Keuze offset smoker

DaanK

Sprokkelaar
Berichten
30
Hoi,

Na wat onderzoek, ga ik voor een offset smoker van Nette Lette.

Ik twijfel nog tussen twee soorten:

Smoker-Grill-20-Long-8-mm_9.png


of dezelfde maar waar de vuurkamer ONDER de rookkamer zit.

V-Serie-Smoker-20-Long-mit-2-Rauchrohre-62-mm_275-9.jpg


Die laatste is ietsje goedkoper, en je heb geen heat management plate nodig etc, wat ook weer n beetje scheelt.

Enig idee of ik nog nadelen over het hoofd zie?

Groeten, Daan

 
Ikzelf ben aan het sparen voor de bovenste. Voordeel is dat je niet zover hoeft te bukken om de vuurkast te vullen. Maar vooral dat je een pannetje met bijgerechten op de vuurkast kan zetten tijdens het smoken. Of in de winter het hout voor verwarmen/drogen voor het de vuurkast in gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Volgende maand bestel ik de Nette Lette 20? long 6,2mm met wat opties zoals RvS thermometer, 6mm grates, heat management plate 6mm, rubber wheels, 1 cover spacer en swivel arm. Ik twijfel nog over het zijtafeltje.

De tweede foto heeft ook reverse smoker mogelijkheid maar ik heb wat Duitse reviews gelezen dat dit niet echt geweldig werkt. Nu heb ik nog geen ervaring met een offset smoker en louter alleen theorie en forum kennis maar wat ik allemaal gelezen heb lijkt mij dat een vuurbox aan de onderkant niet echt praktisch is en gebaseerd op reviews (erfahrungen) is deze offset met reverse mogelijkheid niet de makkelijkste offset.

Nogmaals, ik moet de mijne nog bestellen en geen praktische ervaring maar wellicht kan je beter even googelen op nette lette erfahrungen om voor jezelf een keuze te maken.

Ps. Ik wil er ook een BbqGuru op zetten; Nette Lette wil deze waarschijnlijk ook gaan aanbieden in het assortiment maar tot die tijd kan je bij je bestelling aangeven zodat ze alvast een gat voor je maken in de Firefox voor een bulkhead adapter. Iets wat ik namelijk niet zelf wil doen door 6,2 mm staal. Je moet dan wel zelf de adapter aanschaffen en monteren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Dat is meteen een aardig beest om mee te beginnen. Je gaat er zeker veel plezier aan beleven. Ik ga eerst mijn el cheapo op branden en daarna komt er ook een nette lette.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Ik ga denk ik voor dezelfde. Vraag me alleen nog af hoeveel 6,2 t.o.v. 8 mm me nog echt voordeel gaat brengen........ keuzes keuzes....
 
DaanK zei:
Ik ga denk ik voor dezelfde. Vraag me alleen nog af hoeveel 6,2 t.o.v. 8 mm me nog echt voordeel gaat brengen........ keuzes keuzes....

Ja dat is mij ook niet heel duidelijk. Eigenlijk nergens een dikte van 8mm tegen gekomen, een Yoder is bijvoorbeeld 4 tot 5 mm dik en Joe?s gaan ook tot maximaal 6,35mm zover ik gezien heb. Lijkt mij een onnodige overkill.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Heb mij eind augustus?17 een 2e hands Oklahoma aangeschaft zoals op de eerste foto. Tot nu ondertussen al 6x op gesmoked. Zeer tevreden ervan! Voorlopig geen problemen, geen hitteverlies aan de kieren. Zeer tevreden over de investering. Vorige zaterdag nog een lekkere zalm op gerookt en het weekend daarvoor fantastische Loinribs op 3-2-1methode.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hem gisteren gekocht, de 20" smoker zoals op de eerste foto. Met 6mm RVS roosters, heat management plate van RVS, rubberen wielen, en 2e grillroosters voor boven de gewone.
Ook worden er meteen 2 gaten onderin de vuurkamer geboort voor resp. een heatermeter blower en voor een propaanbrandertje om het vuur aan te maken.

Nu 1-3 weken wachten tot hij geleverd wordt. Ik kan niet wachten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan