BasBQ
Beef en Steak

Yoder Cheyenne geld waard?

DaanK

Sprokkelaar
Berichten
30
Hi allen.
Ik wil graag een goeie offset smoker aanschaffen. Nu is de yoder Cheyenne duur maar lijkt mij wel degelijk.

Is het het geld waard?

Iemand ervaringen in het algemeen?

Daan
 
Yoder maakt mooi degelijk spul.
Mag ik vragen waarom de keuze op een offset is gevallen?
 
Omdat de Weber veel te klein is om goed spareribs mee te maken en ik graag wat meer kwijt wil kunnen.

Heb je alternatieven?

Daan
 
Voor het geld van een Yoder Cheyenne zal ik een kamado neerzetten. Of twee... Daar kun je die spareribs ook prima mee maken, is zuiniger in verbruik, is multifunctioneler doordat de temperatuur veel hoger kan. Is alleen iets minder stoer...
 
Ik las toevallig laatst een positief bericht over de smokers van Nette Lette, een duitse fabrikant die desgewenst de smokers aan je eigen smaak aan kan passen.
ikzelf ben nu een half jaar in het bezit van een el cheapo, maar de Nette Lette staat op mijn lijst als deze aan vervanging toe is.
 
DaanK zei:
Omdat de Weber veel te klein is om goed spareribs mee te maken en ik graag wat meer kwijt wil kunnen.

Heb je alternatieven?

Daan

zoek eens op Dutch Bros. Smokers
Misschien is dat wat voor je, is een stuk goedkoper. Is wel puur voor low en slow.
 
Wat Mike zegt, een goede Vault smoker is perfect voor grote partijen vlees, zuiniger, zeer stabiel en nog wat goedkoper ook.
 
Ik zit net bij die nette lette te kijken. Dat lijkt een prima alternatief. Dank voor de tips. Zo'n ei staat me niet aan op een of andere manier.

Daan
 
Nu zat ik ook nog te kijken naar offset vs reverse offset. Is het enige verschil dat reverse meer gelijke warmte heeft, maar daarvoor ook meer verbruikt?

Gr. daan
 
Bij normale offsets heb je veel warmte direct bij je firebox die verloopt naarmate je verder in de smoker komt. Bij een reverse flow moet die warmte eerst langs de hele onderkant voordat het in de rookkamer komt. Hierdoor is het verloop een heel stuk minder. Het verbruik zal wat hoger zijn ivm opwarmen extra staal.
 
noskos zei:
Wat Mike zegt, een goede Vault smoker is perfect voor grote partijen vlees, zuiniger, zeer stabiel en nog wat goedkoper ook.

Verbruik is nog geen 5kg briketten op 24 uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan