BasBQ
Beef en Steak

Kolenzeef, versie 1.0

 

MarcelvdK

Tondelzoeker
Berichten
19
Ook zo?n hekel aan het scheiden van de mooie stukken houtskool van het gruis en andere kleine spul? Vooral het laatste deel van een zak houtskool kan erg verdeeld zijn.

Voor +- ?15 materiaal maak je van twee specie bakken (45 liter per stuk) en een gatenboor een handige kolenzeef. Zelf gebruikte ik een gatenboor van 35 mm, het is maar net wat je grens is qua grootte houtskool.

cd7b8e72d376283dc5f97b0deaf4b8f8.jpg


853a6aec6101071b0c3995b880bc3df6.jpg


98bc2651b6bee4d4c7009a3f18b0280b.jpg


73c36d951b41cbc6fe046c8f23984985.jpg


Gaten kun je eventueel nog een beetje afbramen met een mesje. Restjes/sliertjes/stukjes plastic moeten er af. Controleer alles nog even goed voordat je de zeef gaat gebruiken.

Zet de bak met gaten in je dichte bak, gooi een deel van de zak in de emmer en even schudden. Voila, alleen de stukken die jij goed genoeg vindt blijven over!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat een goed idee!
 
Goed bedacht zeg.

Maar wat doe je met het kleine grut?
 
Kleine stukken zou je eventueel nog kunnen gebruiken op bijvoorbeeld een Smokey Joe. Of in je GFT / compost bak  ;)
 
Top idee!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
handig ding, maar wat met de langwerpige stukken die toch niet zo klein zijn?
 
Dat is zeker een mooi idee ga er ook eens naar kijken  :D
 
Die kleine stukken verkoop je aan de buren, half Nederland koopt dat gruis bij de supermarkt ;)
 
Ivo-tje zei:
Die kleine stukken verkoop je aan de buren, half Nederland koopt dat gruis bij de supermarkt ;)

whaha! En het is nog waar ook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan