BasBQ
Beef en Steak

Primo ronde kamado

DanielZH

Sprokkelaar
Berichten
41
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de ronde Primo?
Zeer scherp geprijsd nu: ?1099 incl zijtafels en platesetter.
Maar toch zie ik hem hier nooit langs komen. Is daar een reden voor?
 
Ja vreemd, ik heb er geen uitleg/reden voor.
Primo maakt gewoon goede BBQ's en is Made in USA
 
Het unieke aan de Primo's is de ovale vorm. Dat heeft zo zijn voordelen en ik heb een Primo ook meegenomen in mijn keuze, maar de prijs heeft me toch anders doen besluiten.

Die ronde heeft dat voordeel niet en komt daarmee in het rijtje BGE, KJ, Bastard enz. Dan heb je veel meer concurrentie.

Maar voor die prijs is het natuurlijk wel aantrekkelijk.
 
Is ook nog maar een maand of 2dat deze zo scherp geprijsd is, vroeger was hij een heel stuk duurder waardoor hij eigenlijk zichtzelf uit de markt zette.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ik kon hem een maand of 3 geleden ook al zo goedkoop kopen maar heb het toen ook niet gedaan. Geen idee waarom.

Misschien heeft het te maken met de beschikbaarheid van accessoires?
 
Zappa zei:
Het unieke aan de Primo's is de ovale vorm. Dat heeft zo zijn voordelen en ik heb een Primo ook meegenomen in mijn keuze, maar de prijs heeft me toch anders doen besluiten.

Die ronde heeft dat voordeel niet en komt daarmee in het rijtje BGE, KJ, Bastard enz. Dan heb je veel meer concurrentie.

Maar voor die prijs is het natuurlijk wel aantrekkelijk.

Kleine kanttekening. Naast de Primo Oval maakt Primo ook ronde Kamado's.
Over die laatste gaat de vraag van TS over ;)
 
Ik heb deze ook in overweging, maar wil m inbouwen in een tafel. Zie de set nu overal voor 997 zonder de platesetter a200.
De accessoires zijn wel zeer beperkt, geen divide systeem, geen gietijzer. Voor de ovale versies is dit er wel.

Ook vreemd dat alleen de versie met onderstel in de aanbieding is en niet de losse. De losse is nu duurder dan de set. Dan koop je dus de set en moet je de voetjes erbij kopen (ook weer 40).

Hoe kijken jullie hiertegen aan?
Zouden ze stoppen met de productie hiervan?

Zijn er gebruikerservaringen ondertussen?


 
MarcelM zei:
Ik heb deze ook in overweging, maar wil m inbouwen in een tafel. Zie de set nu overal voor 997 zonder de platesetter a200.
De accessoires zijn wel zeer beperkt, geen divide systeem, geen gietijzer. Voor de ovale versies is dit er wel.

Ook vreemd dat alleen de versie met onderstel in de aanbieding is en niet de losse. De losse is nu duurder dan de set. Dan koop je dus de set en moet je de voetjes erbij kopen (ook weer 40).

Hoe kijken jullie hiertegen aan?
Zouden ze stoppen met de productie hiervan?

Zijn er gebruikerservaringen ondertussen?

Nee, ze stoppen niet met productie,ze proberen marktaandeel te krijgen.  Eerlijk gezegd is de kwalteit van Primo echt goed, maar mensen kennen het niet en gaan dan voor een Basterd of iets dergelijks.  Zelf ben ik nooit voorstander geweest van de Ronde , maar ga liever voor de Ovale versies.  De accesoires zijn best prijzig en redelijk beperkt.  Als ik zou mogen kiezen  voor een ronde zou ik kiezen tussen een KJ, een Saffire en een Primo Kamado. en de rest allemaal vergeten.
 
richard0501 zei:
Als ik zou mogen kiezen  voor een ronde zou ik kiezen tussen een KJ, een Saffire en een Primo Kamado. en de rest allemaal vergeten.

Dat je KJ en Primo noemt snap ik, maar Saffire en dan de rest vergeten vind ik dan vreemd. Saffire zit in het zelfde segment als Bastard, Monolith etc. Daarbij zijn er verschillende importeurs, dus weet je niet precies wat dat voor de garantie doet op lange termijn.
 
noskos zei:
richard0501 zei:
Als ik zou mogen kiezen  voor een ronde zou ik kiezen tussen een KJ, een Saffire en een Primo Kamado. en de rest allemaal vergeten.

Dat je KJ en Primo noemt snap ik, maar Saffire en dan de rest vergeten vind ik dan vreemd. Saffire zit in het zelfde segment als Bastard, Monolith etc. Daarbij zijn er verschillende importeurs, dus weet je niet precies wat dat voor de garantie doet op lange termijn.

Kwalitatief misschien wel wat minder, maar wel mooi compleet,  zeker met de RVS delen en de Nieuwe Firebox is dit toch een mooi apparaat.
 
richard0501 zei:
noskos zei:
richard0501 zei:
Als ik zou mogen kiezen  voor een ronde zou ik kiezen tussen een KJ, een Saffire en een Primo Kamado. en de rest allemaal vergeten.

Dat je KJ en Primo noemt snap ik, maar Saffire en dan de rest vergeten vind ik dan vreemd. Saffire zit in het zelfde segment als Bastard, Monolith etc. Daarbij zijn er verschillende importeurs, dus weet je niet precies wat dat voor de garantie doet op lange termijn.

Kwalitatief misschien wel wat minder, maar wel mooi compleet,  zeker met de RVS delen en de Nieuwe Firebox is dit toch een mooi apparaat.

Net even gekeken op de site van saffire maar die nieuwe FireBox ziet er ook niet verkeerd uit inderdaad.
 
Volgens mij kan saffire zeker de uitdaging aangaan op gebied van kwaliteit met basterd, grill guru, monolith en vele anderen. Gewoon een beetje een onbekend merk dat daardoor wat ondergewaardeerd word.
Die ronde primo is volgens mij een inderdaad een poging om wat meer marktaandeel te krijgen aangezien een ronde kamado nu eenmaal meer gekocht word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan