BasBQ
Beef en Steak

Welke barbecue?

Tatiiana

Tondelzoeker
Berichten
10
Zoals in mijn voorstel topic te lezen was ben ik op zoek naar een barbecue voor mijn man. Het budget is max  ?400,-
Zijn grote wens is al jaren een offset smoker. Hij wil graag direct een indirect werken, en vindt het vervangen van de kolen in een aparte bak wel erg handig (Ik heb nog gevraagd naar zijn verdere motivatie maar kan niet te veel doorvragen, het moet een verrassing blijven en hij kent mij langer als vandaag ;))

Nou lees ik overal dat de goedkopere offset types moeilijk op temperatuur te houden zijn en vaak last hebben van lekkages.
Is er een type binnen het budget aan te raden?

Ik vind verder de WSM en Proq erg interessant, die zou ook aan de eisen moeten voldoen volgens mij. Ik ben persoonlijk gecharmeerd van een kamado en binnen het budget zou de Niclan een leuke beginners optie zijn. Wordt deze echt niet warm van buiten?

Grote eis: er moet BCC mee gemaakt kunnen worden :D

(Ik heb dus totaal geen verstand van bbq's dus mijn excuses als ik dingen zeg die niet kloppen. Daarom heb ik mij aangemeld op dit forum :D )
 
Hoi Tatiiana.

Lees dit eens.
Het staat op site van noskos. Een wereld beroemde bbq Blogger in Nederland  :) en Is mede oprichter van dit forum.
Op zijn eigen site staat waanzinnig veel informatie. Ikzelf (en ik denk vele met mij) heb via zijn site ontzettend veel geleerd.
https://www.bbq-nl.com/2016/03/welke-barbecue-moet-ik-kopen.html

Spit gerust zijn hele website door. Wordt je erg enthousiast van.

Groeten
Rick
 
Ga liever samen forums afstruinen/inlezen en een bbqzaak bezoeken dan ?400 ergens ?iets? kopen wat het uiteindelijk toch niet blijkt te zijn. Hobby mag geld kosten (..en dat gaat het..)
 
Dat gaat wat moeilijk als je je man wil verrassen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
rh2x4l.jpg


Dit pakket staat in de gang op mijn man te wachten :D
 
Dat is een heel mooie cadeau, ik zou er toch erg tevreden mee zijn.
 
Da's een fantastische allrounder!
 
Da's nog eens een verrassing  ;)
Leuk dat je het zo stil hebt kunnen houden.
Leest je man nog niet op het forum, dan snel aan laten melden :-/
Ook die tip van Rick (Ridevi71) is een goed idee. ;)
 
Mijn man heeft zich vanavond aangemeld :)
De aangeraden website heb ik ook al van voor tot achter bestudeerd, erg interessant!

Na een verbaasde, wat doet die barbecue in de gang, en een hoeveel heb je gespendeerd was hij toch wel erg blij haha.

Ik heb mijn wensenlijstje al doorgegeven qua gerechten :D
 
Goed bezig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan