BasBQ
Beef en Steak

BBQ met grill spit

  • Onderwerp starter bluefoxamazone
  • Startdatum
B

bluefoxamazone

Gast
hallo, ik ben aan het uitkijken om een gasBBQ aan te schaffen. Ik wil evenwel eentje waarop ik heel goed een kip aan het spit kan rondsjeezen. Zijn er mensen met tips en ervaringen hiermee aub? Naar wat ik lees is Weber wel een topmerk maar hoe dit met het grillen zit weet ik zo niet. Heb je een extra IR brander nodig of niet...? alles suggesties welkom
grtz
 
Zelf heb ik een Grill'd gas BBQ met roteserie wat erg goed werkt. Wel vind ik de thermometer in de kap ongelukkig geplaatst waardoor bij een flinke kip deze nog wel eens het kippetje aan raakt. Heb ook een achterbrander maar gebruik vaak de normale pitten onder in en de achterbrander als bij verwarming.. Heb er dan ook een druippan onder met water, bier en / of wijn..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
ik zag dat blijkbaar enkel de topmodellen van Weber een IR brander (summit) hebben maar dan heb je al direct een serieus gat in je portemonnee. Ik vrees dat het wat goedkoper zal moeten....
Maar wat is dan de beste keuze...?
 
Heb een Genesys s330 en daarbij een spit gekocht, werkt top. Heb geen IR brander en ook is het spitje niet inklapbaar zoals bij de summit. (En ik moest hem apart erbij kopen, waar hij bij de summit inbegrepen zit dacht ik)
Anywayz, hij bevalt prima!
Nu wilde ik meer dan 1 kip tegelijkertijd klaarmaken, dus extra haakjes besteld en een gastronormplaat als 'platesetter' gebruikt. 3 tegelijkertijd ging daardoor ook prima :)

Ook gyros, rollade en kipshoarma gemaakt dmv het spitje, super! De extra speeltjes voor het spit heb ik verder niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen (mesh basket, spiezenset, etc)
Nu we het er toch over hebben, denk dat ik hem aankomend weekend maar weer eens aanslinger :D
 
http://www.fervorgrill.com/grills/ic655-s/ ik zo iets van Grill'd (maar nieuwe naam is Fervor). Was zo'n 1000? maar in de uitverkoop gekocht.. Geen spijt van gehad nog.. Met roteserie kan er een zwijn of meerdere kippen op..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
@BartBQ Heb je deze inmiddels al een paar keer gebruikt??

Ik zat te kijken naar de Cook>it? 90176, zou een mooie aanvulling kunnen zijn. Kan alleen nog niet zo goed inschatten of je vaak gebruikt en of de Cook it een serieus alternatief is voor de ca. EUR 100 duurdere Weber.
 
@Marcel1973 ik gebruik de cook-it nu al geruime tijd tot mijn grote tevredenheid. Dit weekend nog een "klein" stukje cote de boeuf van 3,1kg  geroosterd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan