BasBQ
Beef en Steak

We maken er gehakt van.. Gevulde pompoen.

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Vandaag een gerechtje wat ik toch stiekem erg lekker vind. Een pompoen gevuld met gehakt. Dat eerst op de BBQ wat rook op heeft gedaan.

Wat hebben we nodig:
2 kleine of 1 grote oranje pompoen
350gr Half om half gehakt
1 ui, klein gehakt.
2 knoflooktenen klein gehakt.
1 Paprika, klein gehakt.
Potje tomaten pure
Geraspte oude kaas (als je daar van houdt)
BBQ rub (wat je lekker vind)

Eerst het gehakt,ui, knoflook en rub gemengd en daar een soort dikke burger van gemaakt.

fce6c63627ed700650dc79929e74cb10.jpg


Beetje rub op de buitenkant.

e4348784e34b16553c903b432124a5c2.jpg


Deze gaat op de BBQ indirect bij 150gr. Klein beetje appelhout snippers er bij gedaan. Zodat er een mooie rooksmaak in het gehakt komt.

c626b475364dd56cf1e78ab5e9919a42.jpg


Paprika mee grillen.

706d3feb91f146ffbb1e57a5943a07e1.jpg


Ondertussen lekker de pompoenen open maken. En netjes uithollen

c46f6003e57f5b2f25b7ee2f90c9b7f1.jpg


5d44a2a2b7b911d1e85a3a10fa692c62.jpg


eff46d68b672db3ee171bcf80773dfb5.jpg


Toen het gehakt mooi gaar was heb ik het in een pan gedaan en mooi rul gekneed. Vervolgens de paprika en de tomaten pure er bij. En omdat het Jet haar opdracht is. Natuurlijk een stevige hand oude kaas

db786e33e9ecaeb37ad503b195d0dd6b.jpg


Pompoenen vullen.

d43c3e76b1c300fc6f9ed608e251af41.jpg


En vervolgens voor 45min op de BBQ. Indirect bij zn 200gr.

4ab5b1961cae01706bed84d9e69ac75c.jpg


6294d56327c2c442c4e3018112e36de1.jpg


Als de pompoen mooi zacht is kan hij er af.
Netjes op een bord legen en eten maar.

1e2f8c8310c888a61083dfcf460ed69d.jpg


bf08c1793335ab1dade2bbb3a0779c2e.jpg


Het was weer smullen. Pompoen van de BBQ is heerlijk. Mooi randje rook. En lekkere BBQ kruiden. Gaat nog vaak gegeten worden hier

Bedankt voor het lezen
Bram.


 
Leuk boordje Bram, ziet er erg lekker uit.  ;)
Hoeft van mij niet stiekem hoor, ik zou er vol op van genieten  :D
 
Dat heb je weer mooi gemaakt Bram, ik had die pompoen wel willen proeven. Dat heb ik nog nooit gehad.  :)
 
Lust ik wel :)
 
Leuk gerechtje, maar deze foto kan natuurlijk nooit winnen Bram... er staat helemaal geen bier bij!  :D
 
Mooi gerecht Bram  veel succes  :)
 
Sander72 zei:
Leuk gerechtje, maar deze foto kan natuurlijk nooit winnen Bram... er staat helemaal geen bier bij!  :D

Hahaha klopt helemaal Sander. Gemiste kans
Ik zat met een stel hongerige leeuwinnen. En dan is de support om een deftige foto te maken niet helemaal optimaal. Wel balen. Maar is toch weer leuk om mee te doen. Vind de fotowedstrijd ook een mooie reden om gevarieerde gerechten van de Q te toveren.
 
mooi gerecht Bram. Met de vakantie voor de deur hopelijk weer eens tijd om lekker op het gemakkie wat nieuwe gerechten uit te proberen.
deze staat in ieder geval op de lijst. Dank voor het delen
 
Bram zei:
Sander72 zei:
Leuk gerechtje, maar deze foto kan natuurlijk nooit winnen Bram... er staat helemaal geen bier bij!  :D

Hahaha klopt helemaal Sander. Gemiste kans
Ik zat met een stel hongerige leeuwinnen. En dan is de support om een deftige foto te maken niet helemaal optimaal. Wel balen. Maar is toch weer leuk om mee te doen. Vind de fotowedstrijd ook een mooie reden om gevarieerde gerechten van de Q te toveren.


Och het gerecht ziet er zo lekker uit, met een klein beetje  fantasie zie ik er een heerlijke La Chouffe naast staan, mag ook best een lekker wijntje zijn hoor. :D
 
Wat ziet dit er lekker uit en ik ben geen liefhebber van pompoen maar had dit graag willen proeven ;) pompoen stijgt weer een stapje naar boven misschien moet ik dit ook maar een keertje proberen. Ik vind pompoenen vooral leuk ter decoratie in de tuin tijdens de herfst :D

"En omdat het Jet haar opdracht is. Natuurlijk een stevige hand oude kaas" =)) kaas kan je nooit teveel gebruiken :D ik had het er laatst nog met mijn zusje over dat er mensen zijn die geen kaas lusten :-/ wij snappen daar echt helemaal niets van, nou zijn wij wel echte kaasmonsters :-$

Mooi gedaan Bram en een heerlijk kleurige foto, veel succes met de wedstrijd.
 
Wow wat een leuk origineel idee. Leuk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jet zei:
ik had het er laatst nog met mijn zusje over dat er mensen zijn die geen kaas lusten :-/ wij snappen daar echt helemaal niets van, nou zijn wij wel echte kaasmonsters :-$

Hahaha ik vind het zelf ook jammer dat ik het niet lust .
Maar ik moest vroeger altijd eerst een boterham met kaas eten ,dat ik heb het van die tijd.

Dat is hetzelfde als dat we vroeger op zondag gekookte pudding hadden met een dikke vel en daar moesten we ook altijd een stuk van eten . Dat sindsdien als je b.v. vla heb met stukjes dan moet ik al aan vroeger denken  :D :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan