BasBQ
Beef en Steak

Saffire 19"

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
De nieuwe Saffire 19" large heeft een upgrade gekregen. In mijn ogen is het nu een echte topper geworden, al het beslag RVS.
(Was altijd al zo bij de platinum serie). Wat is er nieuw:
-Uitneembare aspan.
-cruisible firebox (geen scheuren meer)
-Gedeelde deflectorplaat
-gedeeld rvs rooster in 2 niveaus te gebruiken.
- een soort kickash basket houtskoolmand met 2 compartimenten.

Al met al een denk ik dat Saffire hier mee gaat scoren.
6776e9f5c411b1b4d00bed7e6e3b2a49.jpg
5a531d1bfc46537296d346687a816d66.jpg
5a3c4ee8ebc83f2ec80303994f9be16e.jpg
d9bd9fdd971a9423daee804d4de8d894.jpg
c8e54d08b9d5108453d2ca1b1a55a77e.jpg
aa5fb22c670b579a269a89396dffcdac.jpg


Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

 
Geen tweede ring? Ik vind dat systeem met die 4 pootjes omhoog niet heel stevig eruit zien voor de lange termijn.

Geen tweede ring zorgt er ook voor dat je hem niet helemaal vol kunt gooien met houtskool voor een lange sessie. Ook kun je niet hoger dan het gat vullen als je tussendoor nog rookhout wilt bijvullen.

En waarom niet even een dwarsspijltje in het asvangertje om hem er makkelijk uit te kunnen halen?
 
noskos zei:
Geen tweede ring? Ik vind dat systeem met die 4 pootjes omhoog niet heel stevig eruit zien voor de lange termijn.

Geen tweede ring zorgt er ook voor dat je hem niet helemaal vol kunt gooien met houtskool voor een lange sessie. Ook kun je niet hoger dan het gat vullen als je tussendoor nog rookhout wilt bijvullen.

En waarom niet even een dwarsspijltje in het asvangertje om hem er makkelijk uit te kunnen halen?

Die pootjes valt me reuze mee qua stevigheid, maar de praktijk zal het leren.

Wat betreft die firebox, hij is net zo diep als bij  mn primo , en die gooi ik nooit helemaal vol, ik vind  16-20 uur wel voldoende per sessie.  Da zie ik niet echt als een probleem. De Saffire zal daar zeker geen probleem mee hebben.
En ja het rookhout gat, dat wat laag zit, gebruik je normaal gezien alleen bij kortere sessies, bij langere verspreid je van te voren chunks over de  houtskool.

Ik vind dat allemaal niet zo spannend,  ik vind het product met de upgrades  wel een mooie grill geworden.  De nieuwe uitvoering is nog steeds stevig geprijsd, maar dat is nu in mijn ogen gerechtvaardigd, in het verleden niet!
 
Ok Het waren dingen die me opvielen. Ik doe wel veel houtskool in mijn kamado?s. En ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk tierelantijntjes en onderdelen die met warmte kunnen vervormen of waarbij ik moet opletten met in elkaarzetten als dingen heet zijn.
Vind die klaproosters overal in al ondingen. Net als dat GBS rooster rondje in het midden.

Geinig als je wilt searen, maar zodra je ?even? je rooster eruit wilt halen zit je met allemaal losse stukken.

Het zijn ook allemaal plekken waar vet en vuil tussen gaat zitten.

Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren.
 
Deze vuurkorf is wel een hele mooie, bestand tot ca 1000 graden.
En net als bij Kamado Joe in delen waardoor als er toch nog een mocht breken eenvoudig te vervangen.

Lijkt me zo toch een hele mooie kamado
 
Maar iemand praktijkervaring? Ik ?moet? het gaan aanschaffen en ben benieuwd of de up grade zin heeft. Of dat je net zo goed alles bij het oude kan laten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niemand een Saffire gebruiker??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het ?moeten? aanschaffen snap ik niet helemaal. Mag je onder garantie een nieuwe op gaan halen? Dan pak je toch altijd het nieuwe model zou ik zeggen?
 
Ha neen was het maar waar. Mn vuurschaal is gebarsten. Dus ik kan een andere vuurschaal kopen of het nieuwe systeem. Ook mn deflector is kapot dat was trouwens mn eigen schuld. Dus vandaar mijn vraag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dan zou ik de nieuwe nemen. Die is al in delen. En wordt zo te zien op zn plaats gehouden door een stalen korf. Ik zou wel voor de zekerheid bij de leverancier na vragen of het onderling uitwisselbaar is.
 
Dank Bram. En de uitwisselbaarheid had ik al nagevraagd en dat is zo. Ik denk dat ik het met je eens ben maar vind het een flinke investering. Maar ik vind een pizzasteen als heatdeflector een beetje armoedig al gaat het al maanden goed. Die pizzasteen kostte ooit een tientje....! De vuurschaal blijft op zn plek dus dat is ook geen probleem maar toch ergens wil je het gewoon netjes hebben .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan