BasBQ
Beef en Steak

Weber Master Touch GBS Premium E-5775

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.902
Krijg dit zojuist doorgestuurd van een collega, ik dacht gooi het eens hier in de discussie:

De nieuwe master touch van Weber op de Spoga vandaag. Vanaf februari te koop in Nederland. De naam van deze BBQ is Master-Touch GBS Premium E-5775.











 
Leuke nieuwe toevoegingen. Eindelijk "simpel" indirect op een weber. Dat ze daar niet eerder mee zijn gekomen.
 
Ik hoop vooral dat die 'platesetter' ook in de huidige 57 past, zou een flinke aanwinst zijn!
 
Mooie Q weer zo te zien, maar mijn ervaring met ijzeren platesetters is niet zo goed. Zeker als het vuur flink tekeer gaat, kunnen ze gaan 'stralen' en je eten verbranden. Dus dit werkt alleen als de afstand tussen je vuur en de platesetter ruim is en de platesetter niet te dun, want dan wordt ie te heet.
Outdoorchef heeft al jaren een veel mooiere oplossing in de vorm van een soort 'trechter'. Helaas zijn hun BBQ's weer van een mindere kwaliteit dan Weber....
 
Volgens mij gaat hij wel wat lekken met dat kwart eruit . Mooi ding, ik vraag me af hoe het gaat werken. Voor indirect kan je ook een pizzasteen op je kolenbakjes gooien. Werkt ook. Briketten of kolen dan wel los op het rooster leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Volgens mij gaat hij wel wat lekken met dat kwart eruit . Mooi ding, ik vraag me af hoe het gaat werken. Voor indirect kan je ook een pizzasteen op je kolenbakjes gooien. Werkt ook. Briketten of kolen dan wel los op het rooster leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Heb ik met drie trommel steentjes gedaan en daar de pizza steen op omdat de 47
geen kolen bakjes hebben. :-?
Werkt ook goed.


 
volgens mij is de plate setter van aluminium, niet van dubbel aluminium zoals van de summit
 
Ik wou eerst op deze wachten. Echter zie ik niet veel voordelen tov de huidige master touch (deze heb ik dan ook maar besteld en zal zondag getest worden) :)
Nu ben ik aan het denken om zelf een "platesetter" te voorzien, ik dacht aan een paella pan met wat water in. Zou dit goed werken?

 
Chaker zei:
Ik wou eerst op deze wachten. Echter zie ik niet veel voordelen tov de huidige master touch (deze heb ik dan ook maar besteld en zal zondag getest worden) :)
Nu ben ik aan het denken om zelf een "platesetter" te voorzien, ik dacht aan een paella pan met wat water in. Zou dit goed werken?

Zou'k gewoon proberen. :-?
 
Blijkbaar alleen voor de Europese markt deze versie.
Ben wel benieuwd of ze iets slims gedaan hebben met de platesetter en of alles compatible is met de "oude" versie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan