BasBQ
Beef en Steak

UDS Grillrooster Gietijzer of RVS

 
 

ejdb

Vuurmaker
Berichten
67
In mijn UDS gebruik ik een fijn RVS rooster.

Nu liep ik van de week bij een winkel tegen een partij BBQ spullen van afgelopen jaar.  Daar zaten ook 57cm Gietijzeren grillroosters bij die nu afgeprijsd zijn naar ?30,-

Ik stond op het punt om er een te kopen toen een intern stemmetje zei: "Je hebt al een rooster!" hahaha

Dus ik dacht OK ik laat hem liggen want ik wil eerst even uitzoeken of er hele specifieke voordelen aan zo'n rooster zitten voor gebruik in mijn UDS (waarin ik ook high/fast grill)

Dus aan jullie de vraag.....levert het me wat op of ziet het er alleen maar stoer uit zo'n gietijzeren rooster tov RVS?

 
High en Fast heeft gietijzer omdat het beter warmte geleid wel nut. Je kunt betere reactie krijgen in het vlees dat je er op grilt, dat lukt bij RVS minder / niet.
 
Odea +1

Alleen weet ik niet of je vaak hot en fast doet op een UDS.
Dertig euro is bijna voor niks.
 
Frits zei:
Odea +1

Alleen weet ik niet of je vaak hot en fast doet op een UDS.
Dertig euro is bijna voor niks.

Ja ik will mijn UDS zo veelzijdig mogelijk gaan inzetten. Om te grillen heb ik een aparte kolenbak gemaakt die hoog in de UDS kan worden geplaatst http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20752.0

Ja ?30,- leek mij ook niet zoveel.....denk dat ik er een ga halen ....dan heb ik in ieder geval 2 roosters (ook al zal ik dat niet snel nodig hebben)......
 
Dit is hem geworden, kon hem niet laten liggen ;) ?30 bij de leenbakker in Duiven. (Er lagen er nog 5).

Mooi zwaar ge?mailleerd gietijzer met ook nog een extra......ding.....erbij hahaha Deze ga ik gebruiken voor mijn grillsessies

kc8M9bx.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan