BasBQ
Beef en Steak

Vuurschaal met ronde bakplaat, in het midden grillrooster en aangebouwde tafel

steve

Kooltjesharker
Berichten
232
Zo , vandaag na het opruimen enkele zaken klaargelegd. Mijn hobbykot moet leeg, alle materialen wil ik oftewel gebruiken of ze komen weg via marktplaats of via de schroothandelaar .. hangt er natuurlijk vanaf wat het is :)

Wat ik er alvast uitpikte en klaarzette om mijn laatste ideetje te verwezenlijken is :

* schaal dikwandig en diameter 790 mm
* 4 Platen die reeds in trapeziumvorm zijn gesneden en al hele tijd stonden te wachten in een hoek. 600 mm hoog, breedte : 600 en 400 mm
* Stuk tafelblad die met metalen zwee is omrandtmaar nog niet volledig afgewerkt. denk ongeveer 600 breedte en 1000 lang
* buis rond diameter 60 om er een poot van te maken onder het tafelblad
* mijn potje hittebestendige verf en wat borstels
* de ring die als bakplaat gaat dienen , diameter 800 en 16 mm dik !


met deze zaken kan ik alvast starten ..


Steve
 
Zo, de voet heb ik met de trapeziumplaten gemaakt en alvast met hamerslag zwart gemaakt. De schaal heeft een dikke laag hittebestendige verf gekregen die alvast kan drogen nu.
4 Sierstukken van smeedijzerhek, vastgelast op de voet gaan deze schaal vasthouden en toelaten om hem makkelijk waterpas te zetten. De voet staat op 4 ijzeren "dennenappels" die ik nog meegebracht had van de metaalhandel.

De steun voor de tafel is ondertussen ook gelast, een regelvijs met steuntje onderaan en bevesting om aan de tafel vast te maken. De fotos ter verduidelijking komen er vanavond.



Steve
 
De steun voor de tafel is ondertussen ook gelast, een regelvijs met steuntje onderaan en bevesting om aan de tafel vast te maken. De fotos ter verduidelijking komen er vanavond.



Steve
[/quote]


Mooi.
Dan kunnen we je nog beter volgen. ;)
 
Ze komen eraan , met een dagje vertraging :) maar daarvoor heb ik wat doorgewerkt en is ie bijna af! Straks maak ik wat fotos nog en post ze .
 
6xYT0cI.jpg


De pootjes die toelaten om de schaal mooi waterpas te zetten...


VX9Mtuv.jpg



De pootjes onderaan , 4 dennenappels uit gegoen ijzer ?


MqV5TSi.jpg



De schaal 790 mm doorsnede ...


L5CNQEs.jpg




De bakplaat met een gat in het midden voor een ROOSTER



Steve

 
8AKPZ1W.jpg



1opZ1sm.jpg



Zo ver hben ik tot nu gekomen, nog wat details afwerken, een betere steun vinden voor het tafeltje en dan kan em in de tuin en bij de eerste warmere dagen stoken we het ding warm.

Zodra afgewerkt maak ik nog wat extra fotos natuurlijk.



Steve
 
Ziet er goed uit. Wat moet dat heerlijk zij om gewoon werkplaats te hebben om dit soort projecten keer op keer te kunnen maken. :)
 
Hier nog een update van de werkzaamheden aan m'n laatste projectje:

I6kONEv.jpg



Met nog wat onderdelen zoals de tafel en de trapeziumplaten heb ik deze gemaakt. zo maak ik wat plaats en kan ik alle materialen die ik als test gebruikte voor eerdere projecten verbruiken.


Ik heb namelijk dringend wat plaats nodig om m'n bbq op wielen af te werken, vandaag haal ik het onderstel af die ik op de kop kon tikken en dan gaat het weer verder.



Steve
 
Terug
Bovenaan Onderaan