BasBQ
Beef en Steak

Das Grosse Smoker-buch - Karsten Aschenbrandt/Rudolf Jaeger

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
360_0.jpg

Titel:Das Grosse Smoker-buch
Auteurs: Karsten "Ted" Aschenbrandt/Rudolf Jaeger
ISBN: 978 3 86852 287 7
Taal: Duits
Aantal blz:160
Waar te koop: Bol.com, Book Depository
Prijs in ?: 29,99
Bespreking:

Dit Duitse boek is geschreven door twee actieve leden van de Duitse Grillsportverein.

Het behandeld de geschiedenis van het barbecuen en gaat uitgebreid in op hoe een offsetsmoker, en water smoker gebruikt kunnen worden.
Ze gebruiken hiervoor meerdere en duidelijke foto's.
Ook het onderhoud van een offsetsmoker wordt behandeld.
Natuurlijk worden ook allerlei soorten rookhout besproken en de mogelijke bbq gadgets en tools.

Verder komen er recepten aan bod voor varken, rund, lam, gevogelte, bijgerechten, brood, snacks en desserts.

De recepten zijn duidelijk en niet al te ingewikkeld.

Op mijn to-do-lijst komt Spanferkelrucken mit Malzbiersauce.

Voor degene die geen problemen hebben met Duits is het een leuk boek, de prijs is wel wat aan de hoge kant.

BTW er schijnt een nieuwe voorkant van het boek te zijn.
 
Mijn Duits is niet goed, dus deze laat ik aan mij voorbij gaan, al moet ik bij Spanferkelrucken meteen aan de Duitse sketches van Jiskefet denken :D
 
I get your drift ;).

Met speenvarkenrug, ligt altijd bij de Makro in Belgie, maar wist eigenlijk nooit zo goed wat ik ermee aan moest.

Het is een Babyback sparerib maar dan met het vet nog aan de bovenkant en extra vlees aan de onderkant.
Leuk project voor binnenkort :D.

212114.jpg

 
Oeiii das een mooi boek zeg, merci.
Dus mooi specifiek voor de smoker.

@Noskos.

Gewoon recept hier posten en wij helpen wel vertalen.
(zoals jullie helpen met amerikaanse termen)

Ik (en volgens mij nog wel wat anderen) begrijp het Duits redelijk, dus dat moet lukken.
 
Het gaat verder dan de meeste boeken over het gebruik van een offsetsmoker, maar beperkt zich ook hier tot een paar pagina's.

Maar ik vind de prijs toch wat hoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan