BasBQ
Beef en Steak

Zelf smoker maken

Karza

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik ben van plan om zelf een smoker te maken van buis rond 400 en 6,5 mm dik
Kon het meenemen van een grondwerk klus.
Nu zit ik alleen te kijken hoe ik de haakse verbinding netjes kan krijgen dwz hoe ik de ronding van de enne buis op de andere over teken.
Heb al het eea geprobeerd maar ben nog niet overtuigt of ik het goed doe.
Hoop dat jullie wat tips hebben .
 
Hey hey,

Wel de haakse verbinding maken .. daar heb ik ook een hele tijd op zitten zoeken en uiteindelijk heb ik de rechtstaande buis gewoon voorzien van een opening en de andere buis uitgeslepen tot de ene in/tegen de andere paste. Netjes aftekenen was niet direct een optie want tot vandaag weet ik niet hoe het moet.


succes en ik wacht alvast op een foto met tekst en uitleg van hoe je het aangepakt hebt.


Steve
 
Heb je mijn verslagje over HET ROOKMONSTER gelezen ?
Moest je trouwens nog een paar buizen zoeken ? ik heb drie stuks liggen (gasbuis van 6.5 mm) die me in de weg liggen, ik kocht deze maar heb nog heel wat andere projectjes die voorrang genieten.


Steve
 
Ik wacht vol spanning !
 
Ruud, dan moet je googlen op Uitslag buis tekenen/maken.
Is een tijdrovend klusje.

het principe wordt onder andere hier uitgelegd.
https://en.wikisource.org/wiki/Sheet_metal_drafting/Chapter_4

Onderstaand plaatje staat onder sectie [67] even een alinea naar beneden scrollen

1920px-Smd_d081_tee_joint_at_right_angles.png


Figuur 98 en 99 op papier uitknippen en op de buizen leggen als een etiket op een fles wijn en de lijnen over nemen op de buizen, respectievelijk voor de buis met gat (98) en de buis die loodrecht in het gat gaat (99) diameter van een cirkel is Pi x D de uislag van een buis (cirkel) is een rechthoek met de lengte Pi x D (whole patern of Tee)
 
Ja met deze tekening kun je alvast aan de slag !


Steve
 
Zal vanavond thuis ff kijken ga dan ook proberen om de foto's er op te zetten.
Ben gisteravond nog ff bezig geweest om gelijk een mal te maken voor de volgende😀.
Heb hem zo gemaakt dat ik hem met de plasma snijder zo uit kan snijden
Wordt vervolgd.
 
Gaat helemaal goedkomen, dat zie ik al :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan