BasBQ
Beef en Steak

Opzoek naar gietijzer bakplaat

 

Stephan90

Sprokkelaar
Berichten
46
Ik ben opzoek naar een gierijzeren bakplaat voor mijn weber MTP. Adviseren jullie die GBS plaat van weber of hebben jullie nog andere bakplaten waar jullie goede ervaring mee hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is er niemand die mij hier verder mee kan helpen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Tja, gietijzer is gewoon gietijzer. Dat kan niet mis mits je het materiaal goed invet en onderhoudt ontloopt het elkaar niks. Het GBS systeem is behoorlijk duur maar heeft als voordeel dat het mooi past en accessoires uitwisselbaar zijn. Kijk ook eens naar grillrost.de of CIG-accessoires. Beide Duits. Nadeel is de verzendkosten terwijl Weber overal goed te verkrijgen is.

Succes met je overwegingen.
 
Ik heb zelf die van Le Creuset, bakplaat aan 1 kant, grillplaat aan de andere. Maar die is zo duur dat ik heb niemand adviseer
 
Beiden bedankt voor de reacties! Le creuset heb ik net even opgezocht, inderdaad erg gaaf maar de prijs is er ook na. Die duitse site kende ik ook nog niet, daar kan ik ook nog mooi even rondkijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik gebruik zelf de deksel van mijn petromax 6ft DO. Dat werkt voor mij zelf prima. Als je die koopt, heb je er meteen een DO bij ;)
 
goosebumps zei:
Ik gebruik zelf de deksel van mijn petromax 6ft DO. Dat werkt voor mij zelf prima. Als je die koopt, heb je er meteen een DO bij ;)
Dat is inderdaad ook een goed idee, aangezien een Dutch Oven ook nog op mijn lijstje staat kan ik deze ook nog combineren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Stephan90 zei:
goosebumps zei:
Ik gebruik zelf de deksel van mijn petromax 6ft DO. Dat werkt voor mij zelf prima. Als je die koopt, heb je er meteen een DO bij ;)
Dat is inderdaad ook een goed idee, aangezien een Dutch Oven ook nog op mijn lijstje staat kan ik deze ook nog combineren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die gebruik ik ook! Hangt prima in het GBS gat (al zet ik hem tegenwoordig gewoon op t rooster, werkt net zo goed). Petromax maakt mooie duurzame spullekes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan