BasBQ
Beef en Steak

zoutsteen

Vraagje:

Kan ik m'n zoutstenen zonder meer in de koude niet ge?soleerde schuur bewaren. of trekken ze dan vocht aan?? (en worden ze zacht)
 
 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Gewoon eventjes deze ophalen.

Het BBQ'en heeft nog veel geheimen voor mij en er is nog veel te maken met al hetgeen ik heb. Heb halve plachna/grillplaat, gietijzeren rooster en een DO. Maar toch zie ik bv spekstenen (soapstones) en zoutstenen (Himalaya) regelmatig verschijnen. Best wel altijd pittig in prijs en vraag me af of het iets is voor op een verjaardagslijstje te zetten of zo.

Of is het pas de moeite op het moment dat BBQ nog maar weinig geheimen voor me heeft?
 
De mijne heeft een jaar in de schuur gelegen en zag weinig verschil.
je zou hem in een zip lock zak kunnen bewaren.
 
Denk het niet, zag niet dat het al een oude post was
 
Gewoon eventjes deze ophalen.

Het BBQ'en heeft nog veel geheimen voor mij en er is nog veel te maken met al hetgeen ik heb. Heb halve plachna/grillplaat, gietijzeren rooster en een DO. Maar toch zie ik bv spekstenen (soapstones) en zoutstenen (Himalaya) regelmatig verschijnen. Best wel altijd pittig in prijs en vraag me af of het iets is voor op een verjaardagslijstje te zetten of zo.

Of is het pas de moeite op het moment dat BBQ nog maar weinig geheimen voor me heeft?

Voor zover ik weet heeft het een nog betere warmteverdeling dan een gietijzeren plancha, waardoor je een nog betere korst krijgt op je steaks.
Is een leuke accessoire als je andere verlangens al gestild zijn. Maar voor mij voldoet het gietijzer voorlopig nog.
 
Ik heb ooit een zoutsteen gekocht bij de Makro. 20 bij 20. Niet heel groot, maar dat was de prijs ook niet.

Echter tot op heden nog niets mee gedaan en van mijn broer, welke ik deze cadeau geb gedaan, heb ik ook nog geen topic voorbij zien komen .
Überhaupt zie ik weinig zoutsteen topics

 
Terug
Bovenaan Onderaan