BasBQ
Beef en Steak

CookPerfect ervaringen

Nils123

Tondelzoeker
Berichten
10
Ik heb gezocht op het forum, maar kon hier niks over vinden. Mocht ik een topic over het hoofd hebben gezien... Excuses.

Ik ben op zoek naar een goede thermometer en kwam de CookPerfect tegen. Heeft iemand hier ervaringen mee of raden jullie iets anders aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Hi Nils,

die kende ik niet dus even gegoogled. Voor die prijs zou ik voor een Meater of Meater + kiezen want die is draadloos. Werkt ook met een app.
Ik heb hem ook. Heel tevreden mee. Werkt ook nog in de cloud dus je kunt overal met een internetverbinding je temp checken
 
Grill Bill zei:
Hi Nils,

die kende ik niet dus even gegoogled. Voor die prijs zou ik voor een Meater of Meater + kiezen want die is draadloos. Werkt ook met een app.
Ik heb hem ook. Heel tevreden mee. Werkt ook nog in de cloud dus je kunt overal met een internetverbinding je temp checken
Dank voor je reactie!! Vind je de dikte van de probe niet storend?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
totaal niet eigenlijk. Je steekt de probe ook maar 1 keer (als het goed is  ;)
Je vlees loopt echt niet leeg hoor als je de probe er weer uit haalt.
Ding geeft ook rusttijd aan van je vlees en een indicatie van de bereidingstijd. Ideaal. En meet tevens de dome temp.

Ik heb mede voor deze gekozen omdat ik binnenkort ook een rotisserie wil aanschaffen voor mijn kamado. Dan is een draadloze wel handig

 
En ik gebruik hem in combinatie met de Inkbird HET-F001.

19ac7c4ec79e171326211cd0e8e9304b.jpg
 
Grill Bill zei:
totaal niet eigenlijk. Je steekt de probe ook maar 1 keer (als het goed is  ;)
Je vlees loopt echt niet leeg hoor als je de probe er weer uit haalt.
Ding geeft ook rusttijd aan van je vlees en een indicatie van de bereidingstijd. Ideaal. En meet tevens de dome temp.

Ik heb mede voor deze gekozen omdat ik binnenkort ook een rotisserie wil aanschaffen voor mijn kamado. Dan is een draadloze wel handig
Je hebt me overtuigd! Ik ga me er nog even in verdiepen, maar denk dat dit een mooi kerstcadeau voor mezelf gaat worden!

Dank je Grill Bill

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Lekker onderbouwd Ben ;)

Ik heb deze niet getest. De Meater+ wel en ook de Smoke van Thermaworks.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Smoke uit. Maar de Meater+ heeft ook een aantal opties die ik erg handig vindt.

Voordeel voor mij van de Smoke tov de Meater+ is dat er verwisselbare batterijen inzitten en dat de probes dun zijn. Ook de probes kun je vervangen. En dat alles door de makers van de Thermapen. En mooi degelijk apparaat dat bij normaal gebruik het over 10 jaar waarschijnlijk nog gewoon doet.

De Meater+ heeft geen draadje dat stuk kan dus ook makkelijk met een spit te gebruiken.
Handig is de software die inschat hoe lang eea nog gaat duren en de rusttijd.
Nadeel is dat de batterij niet vervangbaar is en hij een dik gat in je vlees achterlaat.

Mocht je meer willen lezen dan staan de uitgebreide reviews op mijn blog, samen met nog een aantal andere thermometers.
 
noskos zei:
Lekker onderbouwd Ben ;)

Ik heb deze niet getest. De Meater+ wel en ook de Smoke van Thermaworks.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Smoke uit. Maar de Meater+ heeft ook een aantal opties die ik erg handig vindt.

Voordeel voor mij van de Smoke tov de Meater+ is dat er verwisselbare batterijen inzitten en dat de probes dun zijn. Ook de probes kun je vervangen. En dat alles door de makers van de Thermapen. En mooi degelijk apparaat dat bij normaal gebruik het over 10 jaar waarschijnlijk nog gewoon doet.

De Meater+ heeft geen draadje dat stuk kan dus ook makkelijk met een spit te gebruiken.
Handig is de software die inschat hoe lang eea nog gaat duren en de rusttijd.
Nadeel is dat de batterij niet vervangbaar is en hij een dik gat in je vlees achterlaat.

Mocht je meer willen lezen dan staan de uitgebreide reviews op mijn blog, samen met nog een aantal andere thermometers.

ik bedoel als je een meater neemt, neem dan de plus :)
 
heb hier ook een cook perfect, werkt echt top maar natuurlijk niet met een spit. De cook perfect meet de kern op meerdere plaatsen (volgens de beschrijving) en heeft ook een prima app voor je phone wat erg makkelijk is.
 
Thanks allemaal. Ik ga me nog eens goed beraden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
BensBQ zei:
ik weet niet waar je woont maar anders probeer je die van mij een paar weken (de Cook Perfect) ;)
Bodegraven! Aardig van je vast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Moest m'n keuze snel aan de kerstman doorgeven, maar is uiteindelijk de meater+ geworden!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
BensBQ zei:
heb hier ook een cook perfect, werkt echt top maar natuurlijk niet met een spit..........

Ook probes met een draad kunnen bijna altijd op een spit worden gebruikt, zolang je de ontvanger/zender ook aan het draaiende spit bevestigt.

rotisserie_ET_75_where__07592.1415240415.jpg


rotisserie_ET_75_how__52971.1415240415.jpg
 
Betekend dat het spit, op het rustpunt, ook over de draad rolt, of zie ik dat verkeerd?
 
Ewald zei:
BensBQ zei:
heb hier ook een cook perfect, werkt echt top maar natuurlijk niet met een spit..........

Ook probes met een draad kunnen bijna altijd op een spit worden gebruikt, zolang je de ontvanger/zender ook aan het draaiende spit bevestigt.

rotisserie_ET_75_where__07592.1415240415.jpg


rotisserie_ET_75_how__52971.1415240415.jpg

Alles kan. Maar draadloos is handiger!! @ Nils: veel plezier en gemak van je meater +
 
Grill Bill zei:
Ewald zei:
BensBQ zei:
heb hier ook een cook perfect, werkt echt top maar natuurlijk niet met een spit..........

Ook probes met een draad kunnen bijna altijd op een spit worden gebruikt, zolang je de ontvanger/zender ook aan het draaiende spit bevestigt.

rotisserie_ET_75_where__07592.1415240415.jpg


rotisserie_ET_75_how__52971.1415240415.jpg

Alles kan. Maar draadloos is handiger!! @ Nils: veel plezier en gemak van je meater +
Thanks Grill Bill.

Heb hem net uitgeprobeerd op een bavette. Maarre.... Spot on. Top ding!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan