BasBQ
Beef en Steak

Thermometers

Ik ben benieuwd naar wat jullie mening / ervaring is met betrekking tot thermometers.

Ik heb momenteel een hele trage thermometer. Dat werkt in iedergeval niet!

Ik wil iets anders. Maar moet ik gaan voor een kerntemperatuurmeter met de voeler aan een draadje of voor een instant read thermometer.

Tot slot welke merken/type zijn aan te bevelen.
 
Ik raad allebei aan.

E?n thermometer die je bij lange sessies in je vlees kunt steken om het zo in de gaten te houden. Mijn favorieten zijn de Thermoworks Smoke en de Meater+ bij dit soort thermometers.

En dan een snelle thermometer voor dingen die je op hoge temperatuur gaart zoals steaks ed. Daar is er ??n de absolute standaard en dat is de Thermapen.

 
Noskos +1

Ik heb nu nog een maverick, maar die doet het niet lekker. de thermoworks smoke staat hoog op mijn lijstje. lijkt me een degelijk(er) apparaat.
En de thermapen is idd onmisbaar.
 
Wat werkt er eigenlijk niet goed aan je maverick?
 
Ik sluit me volledig aan bij de heren hierboven.. alleen heb ik de smoke nog niet in mijn bezit maar deze gaat er
zeker komen.

Heb er 1 gehad met bluetooth, igrill2, en dat werkte niet lekker met de afstand wat een vaak gehoord minpunt is

De andere was er 1 met bluetooth en wifi, grill eye pro, maar die werkte niet heel goed met mijn wifi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Yep, +1 beide types
Echter gebruik ik nog steeds naar alle tevredenheid de Maverick. (voorheen de ET732, nu de ET733)
Heel simpel, radiosignaal is vele malen betrouwbaarder (afstand) dan bluetooth, gewoon 2 kastjes, 1 ontvanger en 1 zender
Heb ook ooit een Igrill2 gehad maar die heb ik heel snel de deur uitgedaan, bluetooth is niet gemaakt voor langere afstanden (na max 10 meter buitenshuis is het signaal weg, binnenshuis was dat signaal met buiten al na 5 meter weg) hoe dat zit met Wifi weet ik niet.
Voor 85 euro heb je een Maverick XR40 (opvolger van de Maverick ET733) of de XR50 voor 95 euro
De thermoworks smoke is een gelikt ding maar kost wel 260 euro.
Het grote verschil met deze thermometers is niet hoe accuraat ze zijn, dat zijn ze beiden als ik de recensies mag geloven.
De Smoke is sneller dan de Maverick, maar voor een niet instand is snelheid ook niet echt nodig.
Al zegt een Amerikaanse recensist dat de smoke zo snel is dat je hem ook als instand zou kunnen gebruiken.
Dan zou je theoretisch 80 euro, die je voor een thermapen betaalt, in je zak kunnen steken.
Als instand heb ik de Maverick PT100, die doet het prima maar als hij de geest geeft wordt deze vervangen door de thermapen
 
Thermapen voor instant-read. (No brainer)
Dan de 'trage' thermometers; wanneer draadloos geen vereiste is, staat een Ikea Fantast met stip bovenaan. Minder dan 10 euro, en een magneetje :D
Wil je draadloos, dan staat hierboven (en straks hieronder) vast een berg goede tips ;)
 
dennis zei:
Wat werkt er eigenlijk niet goed aan je maverick?

De knopjes werken niet goed. Het lijkt of de contactpunten ervan niet ok zijn.
Het instellen van bijvoorbeeld alarm of gerecht heb ik al opgegeven.
Lees nu gewoon de temperatuur af en that's it.

Ach, bijna sint en kerst. Ben erg braaf geweest (vind ik)  B-)
 
Ewald zei:
Yep, +1 beide types
Echter gebruik ik nog steeds naar alle tevredenheid de Maverick. (voorheen de ET732, nu de ET733)
Heel simpel, radiosignaal is vele malen betrouwbaarder (afstand) dan bluetooth, gewoon 2 kastjes, 1 ontvanger en 1 zender
Heb ook ooit een Igrill2 gehad maar die heb ik heel snel de deur uitgedaan, bluetooth is niet gemaakt voor langere afstanden (na max 10 meter buitenshuis is het signaal weg, binnenshuis was dat signaal met buiten al na 5 meter weg) hoe dat zit met Wifi weet ik niet.
Voor 85 euro heb je een Maverick XR40 (opvolger van de Maverick ET733) of de XR50 voor 95 euro
De thermoworks smoke is een gelikt ding maar kost wel 260 euro.
Het grote verschil met deze thermometers is niet hoe accuraat ze zijn, dat zijn ze beiden als ik de recensies mag geloven.
De Smoke is sneller dan de Maverick, maar voor een niet instand is snelheid ook niet echt nodig.
Al zegt een Amerikaanse recensist dat de smoke zo snel is dat je hem ook als instand zou kunnen gebruiken.
Dan zou je theoretisch 80 euro, die je voor een thermapen betaalt, in je zak kunnen steken.
Als instand heb ik de Maverick PT100, die doet het prima maar als hij de geest geeft wordt deze vervangen door de thermapen

De smoke is toch ?125 met twee meegeleverde probe?s voor kern en dome??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo zeg, die XR50 ziet er wel echt geweldig uit qua specs... 'helaas' doet mijn ET733 het na al die jaren nog vlekkeloos!
 
Nou ik lees het al.... dat worden dus 2 thermometers.....
Maar om nu ff pakweg 200 euries uit te geven gaat wat ver.

Denk ook niet dat de vrouw des huizes...het een goed plan vind....  "Gaat toch goed zo...." zegt ze dan.... overigens vind ik dat dan wel een compliment...

Dus eerst maar even op jacht naar een thermapen.... een rode had ik begrepen toch....

Das handig voor h&f als voor l&s
 
BernhardQ zei:
Nou ik lees het al.... dat worden dus 2 thermometers.....
Maar om nu ff pakweg 200 euries uit te geven gaat wat ver.

Denk ook niet dat de vrouw des huizes...het een goed plan vind....  "Gaat toch goed zo...." zegt ze dan.... overigens vind ik dat dan wel een compliment...

Dus eerst maar even op jacht naar een thermapen.... een rode had ik begrepen toch....

Das handig voor h&f als voor l&s


Goed besluit, van die thermapen ga je een hoop plezier (gemak) hebben.
MK 4 is de snelste. (maar natuurlijk ook weer de duurste van het stel)
 
Ik heb zojuist voor 40? incl. verzenden een Thermapen 3 besteld bij de ETI store op eBay. Gaat om een kleur welke ze niet meer maken.

Voor de ge?nteresseerden:

http://ebay.nl/itm/Sherbert-Orange-Splashproof-SuperFast-Thermapen-3-Digital-Thermometer/372716256840?hash=item56c79ebe48:g:6T8AAOSwwDJZ4JE-



BernhardQ zei:
Dus eerst maar even op jacht naar een thermapen.... een rode had ik begrepen toch....

Das handig voor h&f als voor l&s

Misschien de bovenstaande dus een optie, scheelt weer wat in het budget. Daarnaast is hij zeker niet langzamer dan de MK4, hij mist vooral wat nieuwe functies zoals backlight en roterend scherm, zie:

https://blog.thermoworks.com/wp-content/uploads/2019/07/Thermapen-Comparison-Chart.pdf


Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
 
Fantast van IKEA als je vrouw niet wil dat je 200 euro's stukslaat. :)
Thermapen Mk4 zeker als je linkshandig bent. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik de graden op zijn kop moet lezen en met roterend scherm is dat opgelost :p

Ben je rechts neem een Thermapen mk3 aangezien je dan ook wat geld in je zak houdt.
Dan heb je voor 70 euro zoveel een instant als kernthermometer.  fantast kan je op termijn altijd vervangen voor een betere
 
De Smoke is 125 euro Ewald, je bent in de war met de Signals denk ik. Die heeft wifi en Bluetooth en kan ook de Billows fan aansturen en dan heb je opeens een regeling voor je BBQ

Wat de Thermapen betreft is de MK4 mijn favoriet omdat hij vanuit slaapstand aangaat als je hem oppakt. Hoe vaak ik niet heb willen meten en dat ik hem dan eerst weer dicht moest doen en daarna weer open.... en hij is net weer wat sneller. De oranje dan
 
Ook ik ben erg blij met een thermapen (zelfs de cheapskate versie) ?n een kernthermometer. Ik had eerst de fantast, maar heb er nu 1 van outdoorchef, die meet zowel de kern als dome (bbq) temperatuur, ook wel handig, met name in de WSM, daar zijn nogal eens flinke verschillen in temperatuur.  Uiteraard zou je dat natuurlijk ook kunnen oplossen met 2x een fantast.
 
noskos zei:
De Smoke is 125 euro Ewald, je bent in de war met de Signals denk ik. Die heeft wifi en Bluetooth en kan ook de Billows fan aansturen en dan heb je opeens een regeling voor je BBQ

OK ik zie het, foutje, zien er nagenoeg hetzelfde uit.
En de smoke is radio gestuurd, dat heeft toch wel mijn voorkeur  (de duurdere signals blue tooth/Wifi.)
hmmm nu wordt de smoke opeens heel interessant, ik weet dat die ETI probes (met de veer op de draad tegen knikken) nagenoeg onverwoestbaar zijn.
 
De Smoke is de thermometer is mijn vaste thermometer geworden. En ik heb er ondertussen een hoop getest. Enige is dat de onderkant van de ontvanger rond is en je hem dus niet zo neer kan zetten. Al schijnt daar wel een houdertje voor te zijn.
 
Tja, met verrassingsbonus van douane erop...  :-/
 
Terug
Bovenaan Onderaan