BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork niet te pullen

 

Suus76

Sprokkelaar
Berichten
27
Hoi,

Vandaag voor de derde keer pulled pork gemaakt volgens t wedstrijdrecept van Noskos. De eerste keer was ie geweldig, zo mals en zacht.

De tweede keer was ie taai en droog, exact dezelfde bereidingswijze en nu vandaag voor de derde keer en weer niet te pullen. De smaak is prachtig maar het is niet mals, het lijkt eerder op varkens filet qua structuur.  Ik heb dit keer niets aan vet van de procureur verwijderd in de hoop dat dit wat zou opleveren maar helaas was het weer taai.

Wat gaat hier mis? Is het het vlees ( Makro aanbieding uit de vriezer) of doe ik ergens iets fout?

Wie heeft tips en of advies
 
Heb je op temperatuur gekookt of ook nog geprikt met een prikker om de garing te bepalen?
Als het vlees gaar is gaat de sateprikker er zonder enige weerstand in. Dit is vanaf 88gr maar kan ook 94 zijn, afhankelijk van het vlees en de temperatuur van de BBQ.
Ik heb vorige week 6 procureurs van de Makro tot PP gemaakt, en hiervan was er 1 die langer nodig had om gaar te worden dan de rest.
Ik prik altijd met een prikker om te voelen of het klaar is, de temperatuur is een richtlijn.
 
Ik heb op temperatuur gekookt. Zowel met een losse thermometer als weber Igrill2. Ik
Heb een kerntemperatuur van 88 graden aangehouden ( volgens recept) . En toch na een uur rusten niet te pullen. Moet met een vleesmes
Het vlees snijden en het is niet de pulled pork die ik de eerste keer had. Volgende keer doorgaan tot 94? Zou die paar graden zoveel verschil kunnen maken?
 
Hoi Suus.
Ik denk dat je het advies van Ceriel moet aanhouden, vanaf ? 88 gr.C kan je kijken of je er een prikkertje er soepel in kan steken.
Zoja is ie goed, zo niet nog even doorwarmen en af en toe opnieuw proberen.
Ik zou niet gelijk doorgaan tot 94 gr. want wellicht is dat helemaal niet nodig.
 
Ceriel, Hans +1 prik ook altijd op meerdere plekken, 1 deel kan wel klaar zijn en rest niet.
 
Zal het aanpassen in mijn blogpost. Iets met vooruitschrijdend inzicht en zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan