BasBQ
Beef en Steak

Welke DO voor medium BGE?

J

janvdbrink

Gast
Hi, ben op zoek naar een DO, liefst eentje die ik kan gebruiken in combi met een medium BGE. We zijn thuis met z'n vijven, allemaal stevige eters... tips? Zit te denken aan een petromax ft4.5 of ft9.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Kies een zo groot mogelijke, liever maar tot de helft gevuld dan tot de rand..
Neem er een met pootjes zodat je deze ook gewoon op briketten kunt gebruiken.
Ik heb zelf een 9qt, groot genoeg voor 15pers baked beans, brood of een stoofpot voor het hele gezin
 
Ceriel zei:
Kies een zo groot mogelijke, liever maar tot de helft gevuld dan tot de rand..
Neem er een met pootjes zodat je deze ook gewoon op briketten kunt gebruiken.
Ik heb zelf een 9qt, groot genoeg voor 15pers baked beans, brood of een stoofpot voor het hele gezin
Thanks! Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak bij een ft9 is de warmteverdeling, als ik bijvoorbeeld een broodje bak. Wordt de bovenkant van een broodje dan wel heet genoeg, als de deksel niet zo dicht op het gerecht zit?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Ik heb ook een 9qt.
Buitendiameter is ongeveer 31cm dus moet qua diameter wel passen op een medium, maar misschien dat het met de dome lastig is of wordt, bij mijn xl primo moet ik bv al opletten bij met de temperatuurmeter in de dome, dat ie niet tegen het deksel aan butst.
 
janvdbrink zei:
Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak bij een ft9 is de warmteverdeling, als ik bijvoorbeeld een broodje bak. Wordt de bovenkant van een broodje dan wel heet genoeg, als de deksel niet zo dicht op het gerecht zit?

Als je hem in de kamado zet gaat dat prima.
En anders kun je ook wat brandende kooltjes op het deksel leggen.
 
De temperatuur in de DO regel met het aantal briketten op en onder de pan. Bij het bakken van brood liggen er meer op het deksel dan onder de pan. Zie ook hier
Met DO-brood bakken in een kamado heb ik geen ervaring..
 
Ceriel zei:
De temperatuur in de DO regel met het aantal briketten op en onder de pan. Bij het bakken van brood liggen er meer op het deksel dan onder de pan. Zie ook hier
Met DO-brood bakken in een kamado heb ik geen ervaring..
Top!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
M'n eerste chili con carne was een groot succes! Prachtig hoe deze pan de warmte gelijkmatig verdeelt en temperatuur vasthoud! Nogmaals bedankt voor de adviezen
d4e301f668bc9299aed34d6d61af8d03.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Ziet er lekker uit hoor! Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
 
Jorte zei:
b.asv zei:
Ziet er lekker uit hoor! Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Opgegeten?

Dat hoop ik wel ja.. maar dacht misschien verwerkt in een gerecht of iets dergelijks?
 
Terug
Bovenaan Onderaan