BasBQ
Beef en Steak

Weber poten aan passen.

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Ik loop al een tijdje rond met het id om mijn Webers op hogere poten te zetten. Mede omdat ik de pootjes van de huidige Webers erg instabiel vind. Dun aluminium buis. Heb het deel dat in de ketel schuif al voorzien van een paar laagjes aluminium tape. Maar toch. Niet wiebel vrij. Ik kom daar op internet weinig over tegen.

Op het werk op verschillende plekken gezocht naar 1 inch maar nergens te vinden. Meestal 1 inch binnen diameter. Duims buis.
Nu eindelijk bij een kameraar de juiste buis kunnen vinden. En nog in hoogwaardig RVS ook. RVS 316 :). Dat gaat dus langer mee dan welke weber dan ook hahaha. Nu even de lengte van de buis gaan bepalen. En dan op een zaterdag eea gelijk netjes maken. Wil er namelijk ook gelijk wat verstevigings strips in hebben. En mogelijkheid tot het stellen van de BBQ.

Toen ik er was gelijk even de weber RVS grill verhogen aangepast. Deze had ik onlangs gekocht. Maar bleek voor de weber summit te zijn. Veel te groot. Dus smaller gemaakt. En lager. Past nu ook op Mn ei.

Hierbij alvast wat foto?s van de te gebruiken pijp. En het aangepaste rekje.

32611424efd26d62da395e94ef292c43.jpg


f79f66530c76ff02ef6b9643e866533b.jpg


878f9c3e47d64d9b561c1c742467fa30.jpg


313925422a7ffd5694649a0e5e691d22.jpg


7079dc34d021a81ba31cb31f2fcedc1d.jpg


Uiteraard ga ik hier eea posten van te nieuwe poten. Als iemand nog tips, idee?n of opmerkingen heeft hoor ik het graag. Miss kan er nog iets moois uit voort komen.

Groeten Bram.
 
Die ene poot snap ik... maar die andere twee, hoe krijg je daar weer wielen aan? Interessant hoor voor zo'n onhandigert als ik, ik ga volgen! Succes!
 
Sander72 zei:
Die ene poot snap ik... maar die andere twee, hoe krijg je daar weer wielen aan? Interessant hoor voor zo'n onhandigert als ik, ik ga volgen! Succes!

Ik zat er aan te denken de wielen weg te laten. Of anders met het buigijzer de achterste twee poten buigen op het punt waar de originele poten stopte.

Andere optie is 3st zwenkwielen. Het onderstel moet een stuk steviger worden. Dus dat zal ook een optie zijn. Beetje zo als bij de Kamado?s
 
Mooie oplossing, heb het ook wel eens met een bezemsteel gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan