BasBQ
Beef en Steak

Bavette (in de marinade)

 
 

Bramster

Gemarineerd
Berichten
1.852
Helaas niet het mooiste weer het afgelopen weekend maar ik had mijn vriendin beloofd Bavette te maken. Oh wat erg. :p
Ipv alleen peper en zout te gebruiken heb ik om wat nieuws te proberen het vlees in de marinade gezet.

Zaterdagmiddag begonnen met het klaarmaken van deze marinade waarbij de basis honing, rode wijn azijn framboos, olijfolie, zout, peper en 2 knoflook teentjes betreft.
De Bavette ingesneden, beetje op gevoel, maar ongeveer 1 cm in de breedte. Vervolgens samen met de marinade in een ziplock zakje in de koelkast gelegd.
Na ongeveer 2 uur uit de koelkast gehaald zodat het vlees een beetje op temperatuur kon komen op het aanrecht.

Tijd om de BBQ flink op te stoken totdat het tijd was de Bavette erop te leggen. Lekker biertje erbij en nadat het vlees klaar was, heb ik het na het rusten in kleine reepjes gesneden. De marinade had zijn werk goed gedaan qua kleur en qua smaak, welke mooi subtiel aanwezig was. Heerlijk gegeten met een stokbrood, kruidenboter en een frisse salade erbij.

De ingesneden Bavette ongeveer zo een 800 gram:
ZeSUzpGm.jpg


Ziplock met vlees en marinade klaar om de koelkast in te gaan:
yObBBIMm.jpg


De marinade is er goed ingetrokken
uS5bAJPl.jpg


Even laten rusten, blijft moeilijk maar gelukkig een biertje erbij :)
5DzoRdjl.jpg


En smullen maar:
xoyNMU6l.jpg



 
Ziet er lekker uit, hadden we best wel een plak van geproefd ;)
 
Dat had ik wel gelust

Heb de bavette ook wel eens gemaakt na een recept van Steve &Me dat was ook smullen.


http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12591.0
 
Bavet is super vlees. Kom hier geregeld op tafel. Wil er graag nog eens een rollade van maken. Foto?s zien er goed uit.
 
Lijkt me erg lekker.
Bavette Is super, en heerlijk met pezo.
Vind het altijd spannend om dan eens wat anders te doen
 
Ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan