BasBQ
Beef en Steak

Philly Cheese Steak

Vandaag een maaltje gemaakt wat ik al langere tijd wilde maken. Philly Cheese Steak. Gegrilde groentes, kaas en beef. Wie lust dat nou niet
Voor de beef heb ik bavet gebruikt. Een stuk met veel smaak. En niet te duur. Groentes bestaan uit paprika, ui en kastanjechampignons.

Hierbij de ploaikes

Ingediende
aa94d0c0c72ab46a67a10312d2922f3a.jpg


Alles klein gemaakt en overgoten met olijfolie, balsamicoazijn en worcestersaus. Snufje zout en peper.
788baecc5d943b748ebd99f67b5d6027.jpg


Ondertussen Webert aan. Nieuw roostertje er op. (Eindelijk van dat GBS ding af). Deksel van de DO er op en de groentes grillen
596adfe320a1bfa5eec36a433e216736.jpg

493b297b878e7c71c0f994d1c0ff505a.jpg


Groenten mooi aangezet en beetgaar. Die konden er af en de bavet er op.
0751f35d32c79b679158648b194270f9.jpg

79dc4a8446c4713c3acc9acbdb190f13.jpg


Tijdens het grillen de kaassaus gemaakt. Gewoon in de keuken. Met een mix van diverse kazen. En vooral oude kaas.
4282208a9aa7548ac41c72453bee952d.jpg


Vlees was klaar. Mooi 52gr kern. Even rusten en dan mooi dun snijden. Ik heb er kleine blokjes van gemaakt. Eet wel zo makkelijk op brood.
fe178551d2f34c23be0830166091792d.jpg


Dan het broodje maken. Man man dat is lekker
35880bcf150e90c5bd262361e890e910.jpg

ee801367c6b36499bceaab358847d70f.jpg


Dat was weer een beste maaltijd. En super lekker. Enige wat we volgende keer anders doen is enkel oude kaas gebruiken voor de kaassaus.

Groeten Bram.
 
Ziet er erg smakelijk uit ;)
 
Lekker happie, lust ik ook wel.... Maar dan met een portsaus. Ben niet echt van de kaas.
 
Bram zei:
Hierbij de ploaikes
:D

Mooie garing van het vlees bram.
K zie wel veul vlees, maar weinig groente. Goed broodje  :D
 
Lust ik wel!
 
Ziet er smakelijk uit. Top man

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk.

 
Dat ziet er erg lekker uit Bram! Mijn voorkeur gaat ook uit naar alleen oude kaas, geeft net even wat meer bite aan het gerecht vind ik zelf.
 
Op de een of andere manier trekt het mij nooit om zoiets te maken door de kaassaus. Eet wel graag kaas, zeker oude of gerijpte.

Als ik dit dan zie krijg ik wel trek

Het vlees heb je zo te zien verder niet gerubt he?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MarcelM zei:
Het vlees heb je zo te zien verder niet gerubt he?

Ik heb alleen zout en peper gebruikt op het vlees. De kaassaus had iets zouter gemogen naar onze zin. Dus op het broodje iets Zout toegevoegd. De groentes bepalen de smaak ook. Daar kan je natuurlijk ook mee spelen.
 
Ridevi71 zei:
Mooie garing van het vlees bram.
K zie wel veul vlees, maar weinig groente. Goed broodje  :D

Alles netjes in verhouding hey
Vlees was super. Ik mag graag bavet eten. En dat mag gerust een beetje rood zijn.
 
Ziet er heerlijk uit Bram, best wel lang geleden dat we hier een Philly Cheese Steak hebben gemaakt.
Die was overigens met plakken kaas die we gratineerde op de steak maar de kaassaus versie van jou spreekt me ook erg aan.

 
Lekker broodje. Ook maar op de steeds langer wordende lijst zetten van ooit nog eens maken
 
Ziet er super uit ik zou zelf chedarkaas gebruikt hebben want die vinden ze hier het lekkerste.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Lekker broodje maar dan echt zonder kaas maar dan klopt de naam niet meer
 
Bram on it again.
Lekker man, ziet er smakelijk uit!

Sinds ik ooit heb gehoord over de philly cheese steak, staat het al op het lijstje!
 
Zeker eens maken, niet uitstellen
 
 

Kraai#5

Kooltjesharker
Berichten
164
Vraagje Bram, ik wil dit weekend ook dit maken, maar kaassaus: is dat gewoon kaas laten smelten of hoe maak je dat?
 
Vraagje Bram, ik wil dit weekend ook dit maken, maar kaassaus: is dat gewoon kaas laten smelten of hoe maak je dat?

Ik had eerst een roux gemaakt. 50/50 boter en bloem. En daar de geraspte kaas al roerend in smelten. Tot je een mooie kaassaus hebt. Ik ga voortaan alleen nog maar oude kaas gebruiken. Dat geeft veel meer smaak. Maar je kan zelf iedere kaassoort gebruiken die je blieft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan