BasBQ
Beef en Steak

Espresso Rubbed Reerug met chocolade-balsamicosaus

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Een neef van mij stelde ergens begin deze maand voor om eens samen een stuk wild te bereiden op de bbq. Toevallig was dit net het onderwerp van de fotowedstrijd Suus hier wou ik graag eens aan mee doen.

Beide onze boeken eens geraadpleegd en in mijn winter BBQ boek van Jordy Althuizen een mooi ree recept gevonden.
De vader van een vriend van me is wild poelier dus daar heen gereden om te kijken wat hij allemaal had. Gelukkig had hij nog enkele ree ruggen liggen

Gisteren samen het een en ander voorbereid en aan de slag.

Hieronder de reerug, deze eerst ontdaan van het vlies, best een lastig werkje.
c6a617b018742943f4ce7d5e9f54c53f.jpg


Ondertussen stelde mijn neef de rub samen bestaande uit espressobonen, piment, bruine basterdsuiker, paprika poeder, chilipoeder, grof zout, tijm en oregano.
8479c1444055f796f528ab34b3904188.jpg


Bbq op 160 graden en alles erop, als bijgerecht hadden we kastanje champignons en een groenteschotel met wortel, zoete aardappel en pastinaak.
f041404fd23d923fa610aa8a88c33ce6.jpg


Toen alles op de bbq lag de chocolade balsamicosaus klaargemaakt.
4ed94c1918b9b5a796e2a3a6d650f8ec.jpg


We waren met 5 personen voor het etentje en de meeste daaronder hadden toch wel schrik dat het niet lekker zou zijn. Paar man die geen koffie lusten en chocoladesaus op ree leek ook vreemd.
Gelukkig vondt iedereen het super lekker, ik was zelf ook erg verrast in de rub proefde je de koffie smaak eigenlijk amper. In de saus kwam het wel iets naar voren maar het paste mooi bijelkaar.

Al met al een erg geslaagd etentje en zeker voor herhaling vatbaar!

Zie hieronder het eindresultaat
f98b96c2eb199c12eee29c46151dd25c.jpg

f73289f26e6e42757fb0970e25b958c4.jpg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Dat ziet er gaaf uit mooi gemaakt sucses met de foto wedstrijd
 
Lekker lekker lekker!
 
Prachtig gerecht. Lijkt me erg lekker
 
Mooi gerechte zeg. Dat ziet er allemaal heerlijk uit. En wat een goed id om de filets aan het bot te laten. Dit gaan we hier ook eens proberen.  Scheelt een hoop uitbeen werk
Succes met de fotowedstrijd
 
Bram zei:
Mooi gerechte zeg. Dat ziet er allemaal heerlijk uit. En wat een goed id om de filets aan het bot te laten. Dit gaan we hier ook eens proberen.  Scheelt een hoop uitbeen werk
Succes met de fotowedstrijd
En bijkomend voordeel, je vlees koelt niet zo snel af. Merk vaak met rund enzo dat het vlees snel koud wordt en nu als je bijpakte was het nog lekker warm

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Zeer mooi gerecht, daar kan een poelier blij van worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Zo, was ik maar nummer 6 bij dat etentje! wat ziet dat er smakelijk uit, alleen dat al zou mijn zorg wegnemen of bepaalde ingredi?nten wel goed bij elkaar passen.
Dat moet een feestje zijn geweest. Succes met de foto wedstrijd.
 
Klinkt heerlijk en ziet er ook zo uit!
 
Echt Schitterend Tom!

Die eindplaat met saus en bier vind ik geweldig, maar dat fotootje met die volle BBQ is ook echt een topper! Wat een mooie bereiding!

Heel veel succes bij de wedstrijd, dit is een geweldig debuut wat mij betreft!
 
Tom# zei:
En bijkomend voordeel, je vlees koelt niet zo snel af. Merk vaak met rund enzo dat het vlees snel koud wordt en nu als je bijpakte was het nog lekker warm

Stukken zijn gereserveerd
Binnenkort maar eens gaan maken. 
 
ziet er echt super uit, gaaf om te delen!
 
Bram zei:
Tom# zei:
En bijkomend voordeel, je vlees koelt niet zo snel af. Merk vaak met rund enzo dat het vlees snel koud wordt en nu als je bijpakte was het nog lekker warm

Stukken zijn gereserveerd
Binnenkort maar eens gaan maken.
Ik neem aan dat  de uitnodiging nu eindelijk wel op tijd komt . Die PTT ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Barbeknoei zei:
Ik neem aan dat  de uitnodiging nu eindelijk wel op tijd komt .

Idd. Hoogste tijd dat we weer eens gaan reeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan