BasBQ
Beef en Steak

Droogkasten

ik ben helemaal geschrokken  :D

Ik ga op marktplaats is op zoek naar een koelkast :).
 
BertM zei:
Wist nog ergens een kopie op te duikelen van de ongebouwde koelkast in het boek overworst
BertM, kun je ook een afbeelding van de linker pagina plaatsen?
 
Ik heb het boek Over worst wel, maar ik weet niet of het toegestaan is een aantal pagina's die ik net gefotografeerd hem en over deze koelkast gaan, mag posten
 
Dat mag vast niet zomaar, iets met kopierechten.
Maar stel je nu voor dat je die foto's naar mijn priv? mailadres stuurt....
 
Zou je hier ook een wijnkoelkastje voor kunnen gebruiken ?
Of moet je daar ook nog aanpassingen aan doen ?

 
Mijn schoonvader had laatst van die hotel formaatkoelkastjes voor 15 euro per stuk (kringloopwinkel), hij koopt die ergens in partijtjes op. Zou zo maar een mooie basis voor een droogkastje zijn, wie belangstelling heeft roept maar. Ik heb geen idee hoeveel hij kan regelen en het is roofgoed...
 
Zit hier ook zwaar te overwegen voor een wijnklimaatkast (kan je het hele jaar door bezig zijn met al die lekkerheden  :) )
Staat in een gevonden omschrijving  ?Luchtvochtigheidsregeling (>65%) , maar weet nog steeds niet of het dan ook echt instelbaar is.

Mac
 
Ik heb al eindige tijd een koelkast staan met de UT-200 schakelthermostaat, vooral voor in de zomer als ik ambachtelijk gerookt vlees uit het beloofde land mee neem. (Hongarije).

Wat ik wel merk, is dat ik nog een ventilatie systeem erin moet bouwen, en ik denk voor van de winter een verwarming, om hem op ca 12 graden te houden. Luchtvochtigheid maak ik me niet te druk om, met een gemiddelde rv van 80% in Nederland! zou dat met ventilatie goed moeten gaan.  Ik hou de kast perfect op temperatuur door de interne thermostaat op maximaal te zetten, en de schakelthermostaat de kast aan en uit te laten schakelen. Ik moet er wel bij vertellen,dat hij bij mij in de garage staat, gewoon in huis heb je geen verwarming nodig.
 
Probleem is met een hoge luchtvochtigheid schimmel. Een koelkast haalt normaal gesproken het vocht eruit ( heb een cheapass ding in de schuur die dat niet doet en door de hoge luchtvochtigheid dus altijd mooi schimmel kweekt) ga je nu verwarming en ventilatie extra inbouwen dan denk ik dat je luchtvochtigheid snel naar beneden gaat.
Wat doet je schakelautomaat? Regelen op de temperatuur in de garage?
 
Bert, aangezien een koelkast vaak niet hoger dan c.a. 7 graden kan ingesteld worden, is de gewenste temperatuur van 12-15 graden niet te behalen. De schakelthermostaat heeft een voeler op afstand, die je in de koelkast plaatst. Deze bepaald nu de temperatuur in de koelkast. Zoals je zelf al zegt, brengt een koelkast de RV naar beneden, die breng je omhoog met ventilatie. s' winters ontstaat er bij mij het probleem dat de temperatuur in de garage lager is dan gewenst in de koelkast. Door de ventilatie zal dus de temperatuur zakken in de kast, wat ik wil voorkomen door verwarming in de kast.
 
Ik heb zelf een koelkast waar ik onderstaande thermostaat ingebouwd heb:

7428105e729e71b3c28e93c0ddb67034_zpsc0b4d655.jpg


Ik gebruik de kast niet om te drogen, maar wil gewoon een nauwkeurige regeling van de temperatuur, deze is in te stellen van -55 tot 99 graden.
De prijs van de regelaar is hoog, ?130,-, maar dat heb ik er als koelmonteur niet voor betaald :D.

Om de temperatuur in de kast hoog te houden als deze in een koudere ruimte staat zou je een verwarmingslintje van 50W kunnen gebruiken
 
Die van Conrad is iig een stuk goedkoper....
Om de koelkast hierop te laten werken zul je de originele thermostaat door moeten verbinden.
Als de kast dan op temperatuur is, is het lampje uit.... :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan