BasBQ
Beef en Steak

Caribbean Quesadilla

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Foto-6Y37QZL4-D.jpg


Ik had de kokos style pp gemaakt en wilde er wat anders mee dan het 'gewone' broodje.

Ingredi?nten

4 porties kokos style PP (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/pp-kokos-style/)
8 tortilla wraps (zie vervolg)
1 potje jalapeno schijfjes (hier blijft wat van over)
1 zoete puntpaprika in schijven
1 grote rode ui in halve ringen
1 blikje ananas schijven in fijne blokjes (blokjes uit blik zijn te grof)
4 plakken cheddar kaas
8 eetl. jonge geraspte kaas
4 eetl. gemalen kokos

Leg vier tortilla warps in vier stukken dubbele folie, verdeel alle ingredi?nten (jalapenos naar eigen smaak. Ik heb een half potje gebruikt) over de wraps en bedek ze met de overgebleven wraps.

Foto-RQVYD6VN-D.jpg


Vouw de folie om de wraps en gril ze ongeveer 3 minuten per kant direct boven het vuur.

Foto-ALMW7ACA-D.jpg


Ik vond ze erg lekker! goede combi tussen pittig en zoet. We hebben ze gegeten met een bonen/taco salade.

De wraps*

3 cup bloem
2 tl. zout
2 tl. bakpoeder
2x 2/3 cup warm water
6 eetl. boter (kamertemp.)

Doe zout, bloem en bakpoeder samen in een grote kom en meng het goed door. Voeg de boter doe en wrijf dit met je handen lichtjes tot je kruimels hebt. Maak een kuiltje in het midden en doe het warme water erbij. Kneed het deeg lichtjes door tot het goed gemengd is (1-2 min), dek af en laat dit staan voor tien minuten.

Foto-H7TSM487-D.jpg


Bedek je aanrecht ruim met bloem en rol het deeg in ongeveer tien bolletjes van gelijke grootte. Dek de ballen die je niet meteen gebruikt af met plastic folie. met een deegroller (gebruik weer ruim bloem) rol je de ballen zo dun mogelijk uit, schud de overtollige bloem eraf voor je hem in de pan doet.

Foto-VAOLRSON-D.jpg


Op het gasfornuis verhit je een koekenpan met anti aanbaklaag op hoog vuur tot hij goed heet is. Gebruik geen boter of ander vet. Gewoon droog in de pan doen. Leg je uitgerolde tortilla erin en blijf erbij want het gaat snel. je ziet al meteen dat het deeg aan de bovenkant een beetje gaat bubbelen. Hij is goed als de onderkant bruine vlekjes heeft. Draai om en bak de andere kant ook nog even. Herhaal dit voor de resterende balletjes.

Ik heb wel - na elke tortilla - de bloem even uit de pan gehaald want dat wordt bruin en gaat op gegeven moment aanbakken. Gewoon even snel een droge doek erdoor en hop weer op het vuur!

Foto-W7HWZRZJ-D.jpg


Recept van Imagecelicious

* bron: http://simoneskitchen.nl/tortilla-wraps-zelf-maken/

 
leuk recept, deze ga ik "pikken" van je voor komende week  :)
 
Leuk! Daar zit ik hem er voor op. Succes :)
 
dank je wel, je gaat het horen de reacties
 
Dat ziet er verdraaid lekker uit!
 
Heeee super!!!!
Ik was gisteren nog aan het zoeken voor lekkere gerechtjes op de BBQ voor a.s. zaterdag en had hier al zin in!

Bedankt voor je post.

Zou je die wraps ook niet gewoon op de BBQ kunnen maken ipv in de pan?
 
En weer een voor op de todo !! Bedankt
 
groundhog667 zei:
Heeee super!!!!
Ik was gisteren nog aan het zoeken voor lekkere gerechtjes op de BBQ voor a.s. zaterdag en had hier al zin in!

Bedankt voor je post.

Zou je die wraps ook niet gewoon op de BBQ kunnen maken ipv in de pan?
Misschien op een pizzasteen maar daar durf ik niets over te zeggen. Je kan altijd nog een pan op de bbq zetten :)
 
Heb zelf ooit pizza gemaakt op de BBQ - zonder steen - en dat ging hartstikke goed. We gaan het gewoon proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan