BasBQ
Beef en Steak

Char Siu recept

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552

Hier volgt het simpele maar heerlijke Char Siu recept.

1.4 kg Procureur op stroken van 4.5 x 4.5 cm
8 eetlepels Lee Kum Kee Char Siu saus
2 eetlepels Chinese rijstwijn
2 eetlepels Soyasaus light
2 theelepels gember geraspt incl sap.

Honing


DSCN0110_zps1baaea8f.jpg



12 uur marineren in de koelkast


In metalen bak plaatsen en daarna afdekken met aluminumfolie. BBQ op 200 graden 1 uur garen



Temperatuur laten zakken naar 120 graden en aluminiumfolie verwijderen. Vlees om de 10 minuten draaien totdat al het vocht op is. Eventueel overtollig vet eerst deels verwijderen van de vloeistof.




Na enkele uren als de vloeistof bijna weg is het vlees rondom insmeren met honing en nog 20 minuten laten staan in de BBQ.
Mooie stukken vlees mooi gekleurd zonder kleurstof. Ps is makkelijk samen te doen met pulled pork, enige nadeel is dat je Pulled Pork nog langer duurt voor ie klaar is


Je kan het recept natuurlijk ook als PDF van mijn website downloaden http://www.green-forest.nl/varkensvlees.html
 
Ik heb even de titel aangepast omdat je anders pas onder de Z te vinden was en dat niet zo handig is voor een char siu recept ;)
 
Nadeel is dat de PP nog langer duurt???
Ik zie een voordeel...halverwege een lekker hapje!!!!
 
Ziet er goed uit, bedankt voor het delen.
 
Thanx :D
 
aparte manier van bereiden. Kan het wel eens proberen op deze manier, maar mis wel de 5kruidenpoeder.
 
Lekker, weer een todo erbij  :)
 
Leuk recept! Ik vraag mij af wat die pot met saus precies inhoud. Vind het zelf altijd wel leuk om alles zelf te maken.
 
Remco van Hal zei:
Leuk recept! Ik vraag mij af wat die pot met saus precies inhoud. Vind het zelf altijd wel leuk om alles zelf te maken.
Is te doen Remco:

CE87A3AC-E0DB-48B0-B8B8-F5B2DC9DAEC1-1238-000001B0DFA4B5B7_zps7ffba520.jpg


Maar even naar de toko is eenvoudiger...
 
Die staat hier vast in de koekast zo'n pot, ook al voordat ik barbecuede... tegenwoordig meng ik het met een zakje Red Roast Pork, dan krijg je weer de mooie rode char siu. Vroeger werd het met Lee Kum Kee ook rood, maar op een gegeven moment zijn ze gestopt met de kleurstof.
 
noskos zei:
Die staat hier vast in de koekast zo'n pot, ook al voordat ik barbecuede... tegenwoordig meng ik het met een zakje Red Roast Pork, dan krijg je weer de mooie rode char siu. Vroeger werd het met Lee Kum Kee ook rood, maar op een gegeven moment zijn ze gestopt met de kleurstof.
Staat naast de black bean garlic sauce....
 
Babi pangang is niet Chinees.....
 
noskos zei:
Babi pangang is niet Chinees.....
Is gedeeltelijk waar:
In zowel het Malay als het Indonesisch is "Babi" varken en "Panggang" grillen.
Bestel je in  Maleisi? " Babi Panggang Merah" is de kans groot dat je Char sui krijgt.
Varken wordt in Maleisi? alleen door de Chinese minderheid gegeten, aangezien Malay Moslims zijn en dus niets eet wat van Knorretje afkomt.

De Babi Pangang (met 1 G) die men hier eet is een Pangang door de afhaal Chinees uitgevonden voor de westerse markt, die niet te vergelijken is met de Babi die je in Azi? eet, net zoals het westers eten in Azi? niet te eten is voor ons westerlingen. Zo een recept vindt je Hier

Voor de volledigheid heb ik ook een recept voor Babi Panggang Merah gevonden waar de ingredi?nten ook in het Engels bij staan.

Salamat Makan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan