BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP

 
 

corny121

Vuurmaker
Berichten
50
Vandaag mij toch eens aan de Pulled pork wagen. Iets wat ik al langer wil. Wel een uitdaging met mijn oude kleine Weber vind ik..

Maar goed, volgens de simpele noskos methode moet het vast goed komen!

19cc7f467f48a094cc613843bdf11b6f.jpg

Before

733744706443c95012b82b0313597cbd.jpg

Na de rub..

Inmiddels vlees er op en maar kijken wat er gaat gebeuren!
 
Succes. Als je de temperatuur een beetje onder controle kan houden met die wind van vandaag gaat het goed komen.
Een uitschieter in de temperatuur kan best een keer, das geen probleem. Pp kan best veel hebben.

Geniet ervan
 
Goede morgen Corny.

Zelfs op je oude simpele Webertje kan je h??l goed een P.P.maken, ik doe dat al jaren met veel plezier op onze Weber OTG 47 van zo'n kleine 20 jr oud.
Gaat prima, temperatuur is wel een puntje, ik gebruik hiervoor de Minion methode op een split grill.
Veel plezier en succes vandaag, ik hoop dat je het een beetje droog kan houden.



 
Vooralsnog ben ik tevreden hoe het gaat. In het begin wat last om de temperatuur er in te krijgen. Momenteel blijft hij mooi constant. Nu al niet droog gehouden, maar ja, dat wist ik van te voren. Ergens dit jaar komt er een stuk terrasoverkapping, dan is dat probleem ook uit de wereld.
 
Lastig met deze wind ook om de temperatuur goed te houden lijkt mij
 
Leuk. Ben zeer benieuwd naar je eindresultaat. Enjoy the ride.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel plezier!
 
De stand na iets meer dan 5 uur en een kern temperatuur van 72..

6f1b18f9990ffcd9ecb337da4dcb1cfd.jpg


Nu weer ingepakt terug..

fe0631ed897a9054ac8cef14963d8e73.jpg
 
Zolang je alles goed blijft vasthouden met die wind gaat het goed komen. Bark ziet er in ieder geval mooi uit. Eet smakelijk straks
 
Goed bezig. Dat wordt een mooie pulled pork.
 
Temperatuur was prima te doen! Het stukje vlees ligt net te rusten.. Ik ben ernstig benieuwd!
 
Gelukt! Heerlijk gegeten, was prima gelukt! Temperatuur hele dag onder controle. Het was een stuk van zo?n 2,3 kg. Rond 08.00 er op en rond 16.00 kwam hij er af. Heerlijk!

768cbc51d473e0c97cb545d501a2f4c9.jpg


In de rusttijd en voor het pullen ook nog even Moink balls gemaakt, alles smaakte top! Eters hebben gesmuld..

c48282a6941b09cdbb07a2db6c8799c7.jpg
 
Dat ziet er een heerlijke PP uit. En nog eens MOINKS als extra. Kan niet op.
Knap gedaan op de Weber. Nu wachten op je knor
 
Gefeliciteerd met je sticker
Ziet er heerlijk uit
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
P.P. ziet er heerlijk uit, alvast gefeliciteerd met je knor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan