BasBQ
Beef en Steak

Bouwvakkers spare ribs en pig wings

 

Richard v

Pitmaster
Berichten
612
Morgen weer voor wat klusvoedsel zorgen. Ribs en wings dagje Gisteravond eerst weer de voorraad hete bbq saus aangevuld
df6b899f842d4aeb4b7f666305ba4a72.jpg
479875a20226320b17e1d55bb1a58664.jpg
1cfa6b79a0f24885dcfb34d2876bec84.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er smakelijk uit. Mag ik zo brutaal zijn om naar het recept te vragen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Erwin.schimmel zei:
Ziet er smakelijk uit. Mag ik zo brutaal zijn om naar het recept te vragen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Heb er niet echt vaste gewichten voor haha. Ik maak dat meestal gewoon op gevoel. Maar het volgende zit er in

Halve pan ketchup. Pan is een liter of 3,5 denk ik
1 ui gesnipperd en gefruit 
5 tenen knoflook gefruit
Lepel of 5 lichtbruine basterdsuiker
1 citroen rasp en sap
1,5 fles goede maple syrup
Worcester naar smaak
Drinkpakje appelsap
Scheut appelciderazijn

En kwa pit is het erg wat je wil.

Ik heb er 5 jalapenos in zitten en een paar honderd ml hete saus die ik bij de Mexicaan bestel. Habanero basis volgens mij.

Ik maak de saus kwa pit altijd zo dat je hem net kunt hebben. Eenmaal op het vlees met de rub zwakt het toch altijd wat af.het lekkere van deze saus is dat je eerst fris en zoet proeft. Dan het kruidige van de worchester en dan de pit krijgt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Richard v zei:
Erwin.schimmel zei:
Ziet er smakelijk uit. Mag ik zo brutaal zijn om naar het recept te vragen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Heb er niet echt vaste gewichten voor haha. Ik maak dat meestal gewoon op gevoel. Maar het volgende zit er in

Halve pan ketchup. Pan is een liter of 3,5 denk ik
1 ui gesnipperd en gefruit 
5 tenen knoflook gefruit
Lepel of 5 lichtbruine basterdsuiker
1 citroen rasp en sap
1,5 fles goede maple syrup
Worcester naar smaak
Drinkpakje appelsap
Scheut appelciderazijn

En kwa pit is het erg wat je wil.

Ik heb er 5 jalapenos in zitten en een paar honderd ml hete saus die ik bij de Mexicaan bestel. Habanero basis volgens mij.

Ik maak de saus kwa pit altijd zo dat je hem net kunt hebben. Eenmaal op het vlees met de rub zwakt het toch altijd wat af.het lekkere van deze saus is dat je eerst fris en zoet proeft. Dan het kruidige van de worchester en dan de pit krijgt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je wel! Krijg spontaan trek in je spareribs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Ziet er goed uit! hoe krijg je dat zo mooi gevacumeerd? Krijg je nog een dichte lasnaad als er al saus tussen zit? daar lijkt het namelijk wel op, en dat is ook precies hoe het bij mij zou gebeuren :)
 
Juulvh zei:
Ziet er goed uit! hoe krijg je dat zo mooi gevacumeerd? Krijg je nog een dichte lasnaad als er al saus tussen zit? daar lijkt het namelijk wel op, en dat is ook precies hoe het bij mij zou gebeuren :)
Dat is meer van het vacumeren dat hij wat vocht optrekt. Maar daar heb je geen last van. Ik sla altijd een cm of 5 om met vullen. Dan knoei je het niet onder. Gewoon vacumeren en dan na het dichten platleggen en het uitwrijven met de hand over heel de zak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Richard v zei:
............. en een paar honderd ml hete saus die ik bij de Mexicaan bestel. Habanero basis volgens mij.

srirachasaus is hier een favoriet. in verschillende gradaties pittigheid gewoon bij de supermarkt te koop.
ben je meteen voorzien van knoflook in je saus  :D
 
Zoek je nog hulp? De meeste plekken waar ik ga klussen worden we niet zo verwend...
 
Lekker hoor
 
Zo jij hebt weer heel wat mensen blij gemaakt!
 
Nou, als ik ergens ga klussen ben ik al blij met een appelflap bij de koffie en een tosti als lunch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan