BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork volgens Noskos zijn recept...

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Het was alweer even geleden, in mijn leven ??n keer pulled pork op en dat was deze die ik vorige keer al eens gemaakt had (was nog geen lid hier dus geen bewijs ;-) aka knorretje), heb dus geen vergelijking maar deze was zo lekker dus waarom niet nog een keer?

Twee dingen wat anders/beter gedaan; andere rub, Magic Dust als ik me niet vergis wordt het genoemd. Verder bleef het folie nu heel, dus ik had nog sappen om door de eindsaus te doen ;-). Ook de injectie blees dit keer beter zitten dan de vorige keer, iets meer beleid :-D

Het is wel het laatste varkentje op mijn weber, dit jaar gekocht en daarna een slow & sear gekocht... Ik zie het maar als leergeld want afgelopen vrijdag een BGE Large besteld dus woensdag binnen komt... :-D :-D

We begonnen gisteren avond, vlees geinjecteerd & rub er op! 2800gram dit keer :-D
dLGk2aJ.jpg


Vanochtend om 07:00 (was toch wakker) vlam er in gedaan en daarna het vlees er op.
SCagxDV.jpg


Klein detail, heb tijdje voor de sessie vilt in mijn deksel gedaan, maakt een wereld van verschil, er komt nu alleen rook waar het vandaan hoor te komen... Ik had wel onwijs veel lekkage zonder dat vilt... :-/

Na iets meer dan 5 uur (duurde tijdje voordat ik hem lekker op temperatuur had) de glaze er op gesmeerd....
Wug4x49.jpg


Inpakken heb ik geen foto van (had er voor wel even foto kunnen maken maarja, wie denkt er nou aan foto's maken als je druk bezig bent ondertussen ;-)) maar tijdens het pullen dacht ik er opeens weer aan!
BW2gTHP.jpg


Eind resultaat;
IN4BbXs.jpg


Het smaakte weer fantastisch, morgen weer wat mee naar werk en de rest maar de vriezer in :-D

Overigens tijdens het bakken was ik bezig met al deze spullen... Ter voorbereiding van de BGE, maar dat volgt nog wel in een ander draadje :)
iAmrwlT.jpg
 
Ziet er prima uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie afsluiter voor je Weber. Eet smakelijk en veel plezier met je BGe
 
Niet wegdoen hoor die trouwe Webert!
 
Sander72 zei:
Niet wegdoen hoor die trouwe Webert!

Zo groot is mijn tuin niet Sander ;-) en ik zou niet weten wat ik nog op de weber zou gaan maken als het eitje er straks is.... :-\
 
Gefeliciteerd met je Knor!
Komt me zo bekend voor; vergeten de camera te pakken als je lekker bezig bent.
 
Lekkere PP, ziet er goed uit. Daar krijg je nooit genoeg van.
Gefeliciteerd met je knor.

Ik heb ook een BGE L. Maar gebruik m'n weber toch nog steeds. Vooral voor de korte sessies. Of als er veel gasten zijn. Dat de bij gerechten er op gaan. Of gewoon om eens op een andere Q te BBQen. Zoveel redenen om de weber te houden
 
Altijd lekker een broodje pulled pork
 
eigenlijk is dit perfect carnaval-eten  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan