BasBQ
Beef en Steak

Eisbein

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Nadat we zaterdag goed hadden gegeten. Hebben we zondag maar rustig aan gedaan..... Tijd voor Eisbein

Zaterdag in de pekel gedaan. 1 liter water en 3 scheppen colorozozout. Een aantal spuiten ge?njecteerd en de rest van de pekel in de zak met de stukken varkens hak. Dit voor ongeveer 12u de koeling in. Helaas geen foto?s van. Maar wel noodzakelijk.

Na het pekelen het vlees afgespoeld. De zwoert ingesneden. Vlees gerubt. Eerst wat Zout Peper Knoflook. En vervolgens KillerHogs BBQ RUB.

1176fa9f79069d1ee0eae3c837317a49.jpg


Het ei stond mooi voorverwarmd klaar op 120gr. Paar blokjes kersenhout er bij en lekker laten garen. En natuurlijk af en toe spieken.

6692a0c087d74532159e42d1d9b85954.jpg


Hier zijn we 1,5u onderweg.

5e0e0627aa5836e6e66d8b65793a78b5.jpg


3u onderweg. Vlees was 60gr kern. Stukken gedraaid zodat de zwoert naar boven ligt. En de stukken mooi gelijk kunnen garen.

8b630b01c5debe7963d3842b6ca8637b.jpg


Na ongeveer 6u smoken waren de stukken op 88gr kern. Toen heb ik ze verplaats naar de directe zone. Om de zwoert krokant te krijgen. Best gelukt. Maar niet perfect.

8260addf1a09c0157fb48af94f1d7586.jpg


Lekker wat pee?nstamp er bij gemaakt. En het maaltje was mooi compleet.

31a02a49d8aef4a628a754f2a2ff77ec.jpg


Lekker gegeten. Vlees viel mooi van het bot, maar had nog wel een lekkere stevige bite. Gaan we vaker doen. Wel ga ik de volgende keer langer pekelen. We vonden dat het wel iets zouter mocht.

Bedankt voor het kijken
Bram.
 
Ziet er lekker uit
 
Dat ziet er toch lekker uit Bram  :)
 
Zalig hapje Bram, lijkt me erg lekker met bier ook!
 
Dat is een mooi project. Bedankt voor het delen.
 
Ziet er smakelijk uit Bram lusten we best wel ;)
Heb je nog een idee wat je bij de volgende zou doen om de zwoerd nog beter te krijgen? :-?
 
Hans zei:
Heb je nog een idee wat je bij de volgende zou doen om de zwoerd nog beter te krijgen? :-?

Ik wil ze sowieso langer pekelen met een iets hoger zout gehalte. En miss wel met bier. Zo als Sander al aangaf.
Voor de zwoert moet ik de eerder gekregen tips gaan gebruiken. Baking soda en zout gebruiken op de huid. Deze keer niet gedaan helaas. Ik was ook niet echt uit op die knapperige huid. Maar als het lukt is het wel heel erg lekker. Dus toch maar even geprobeerd.

Ik kan het iedereen aanraden. Goedkoop stukje vlees. Leuk project icm pekelen. En dan low en slow garen. Je bent er lekker mee bezig en kost niet veel geld.
 
Gaan we zeker proberen, dank voor het delen.
 
Ziet er heerlijk uit, binnenkort ook maar weer eens maken
Dank voor het delen  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan