BasBQ
Beef en Steak

Weber smokey Joe premium spring greeen

 

2lapper

Vuurmaker
Berichten
69
Ik heb een probleem met mijn nieuwe Weber smokey joe Spring green. Zodra ik het handvat op het deksel vast gezet had versplinterde de emaile rond het handvat. Dit ongeveer voor een oppervlakte met diameter 3/4 cm.
Deze heb ik in de winkel kunnen inwisselen met garantie en een nieuwe gekregen.
Nu het handvat minder hard aangespannen, maar opnieuw hetzelfde probleem wanneer ik de BBQ vast zette met de handlebar (metalen ijzer dat er aan hangt).

Heeft hier nog iemand last van gehad of idee?n?
b9c07ffb786cbbd4342146a745206666.jpg
793def47a60d8faa767ade63455e4daf.jpg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
Vervelend, maar dit is toch gewoon een garantie gevalletje lijkt me...

https://www.weber.com/NL/nl/service/garantie/weber-31692.html
 
ik heb zelf exact hetzelfde gehad.
Sterker nog, ik draaide m vast. legde hem weg, draaide om, en toen sprong hij.
Ik heb het wel prima gevonden zolang het zo was, had de smokey Joe gewonnen met een loting.
Achteraf baalde ik dat ik ze niet ff gemaild had.
Dus afgelopen week toch nog een mailtje gedicht ging als volgt:

SandyMan zei:
Beste,

Ik heb de Smokey Joe gewonnen met een loting in samenwerking met Wolf Garten. 2 jaar terug (volgens mij). Deze heb ik in elkaar gezet en al een paar keer met veel plezier gebruikt. Vooral op vakantie heeft hij erg leuke kwaliteiten.

Ondanks dat ik zo tevreden ben over het product pakte ik hem vanmorgen uit de schuur en zag ik dat er een stuk van de deksel is afgesprongen. Het rood (van de deksel Crimson Red) is net onder een van de schroeven bij het handvat.

Ik weet niet zo goed of dit onder de garantie valt en hoor dit graag. Ik heb de Smokey Joe (doordat ik ook een Master touch heb) niet zo heel vaak gebruikt, misschien een stuk of 6 keer denk ik tijdens vakanties.
Het handvat voelt nu namelijk ook wat losjes, en vind dat met zo weinig gebruik toch wel jammer.

Met vriendelijke groet,
NU1vArRDA3RTO3qgU0CmhYmS9-h74TKHoPOHncoZud-XZUP-yWVLHBQUlJ6Sm9-X1-m5EE-efuNx2H8gHZtYNEflqxtXyVCpuC93gUUsDh-0cB429RBj0HUWxRFzfERZMZLGTdGdonk2jhlyqwGkBMLJu8Ccn6yCZnBDUqm46rjGeyBad0njNMjHlih1sW63G1jEF32nRv8ry9332sGH7yzKn_a1hPXls_hhMrZZtGCd3kFcowfunvkRkACACJzGiXLxCdVbNDxhlewoGemlhXdy5w652Ejd3lyTHy6CsMPJ8_Nn_wwSYD_L51rK4Z6gQgs5AvmRcL62MyesYHvleCc2_T5uH-oYS9Fr79xE-UqwhAl1UevoWDzrZFc23a76hg2EHMTmzbvy_lJw56Ns9zrs5AhIMlf7pHzl_AJG4DCJasMloFd4Ewbte6idcjqTEApkVAmD9y_UGZG5Ouekwn8rvOWNPwUF4X3CwfYhZz2T4rWSe-vhgr72AtyWgIkIxV4JMTTtzZqyO_k9k0m4QSGc3YzQhRnXD10bmkZtnk35kp9JnQ-UvDqPDHsbzSCeJzOEg-hrn5OFpjmDYGb1A_PIhiYSPz_IAWlDWNepJM3SN5N6i7YaWfYZ1fkEkRrPThd0FVBzKXFNFtR6qnTyMtwlyrWgP9CbVkC2ULZyFm3RiZVynBLppq0yxpgoGgSQNnhMualX7prU-9uwM4mg4tlFBg=w711-h947-no
Juist, een beetje gelogen voor eigen bestwil, maar ik was bang dat ze zouden zeggen, helaas 2 jaar garantie is voorbij.


en toen kwam 2 uur en 40 minuten later (mega snel als je t mij vraagt) de reactie:
Weber zei:
Goedemorgen,

Bedankt voor het bericht.

Wat vervelend dat er emaille van het deksel is gesprongen. Dit schadepatroon zien wij ontstaan wanneer de moeren van het dekselhandvat te strak worden aangedraaid. Wij adviseren u om het moertje aan te draaien met het bijgeleverde gereedschap totdat het handvat niet meer beweegt en niet verder.

Wij willen u graag uit coulance een nieuwe deksel opsturen (art: 65010). Kan dit onderdeel opgestuurd worden naar het adres:
*censuur, maar ze hadden het goed*  ?

Wanneer u nog vragen heeft horen wij dit graag. 

Met vriendelijke groet,

Ik zit tot op heden nog te wachten op de deksel, dit mailtje is van afgelopen donderdag.
Kortom, garantie aanvragen en zoals zij zelf zeggen. draaien totdat het handvat niet meer beweegt en niet verder.
Overigens heb ik dit probleem totaal niet ervaren bij het in elkaar zetten van mijn mastertouch..
 
Staat in de montage handleiding exact hetzelfde? Weber kan dit achteraf wel zeggen in de mail, maar als hetzelfde NIET expliciet in de oorspronkelijke montagehandleiding staat vermeld is de leverancier aansprakelijk voor de gevolgschade aan de emaille zou ik zeggen.

Mij staat wel bij dat er speciale dekselhand-vatmoertjes bij de Weber Touch GBS werden geleverd.

PS : vertel een verhaal zoals het is!
 
Ondertussen zijn dit foto's van een 2e, de eerste is al 'gesprongen' toen ik het aanspande met meegeleverd tooltje.
De tweede iets minder hard aangespannen maar sprong dan onder de druk van het metaal.
Gelukkig doet de winkel niet moeilijk voor garantie. En hopelijk nu ook niet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
Ik denk dat er bramen langs de gaten van het handvat of hitteschild zitten. Ik zou die ook even na kijken. Eventueel iets vlak tikken of afbramen. Mijn oude witte weber 57 had hier ook last van. Bij mijn huidige zwarte weber heb ik eerst alle onderdelen netjes recht en braam vrij gemaakt. Daarna alles netjes in elkaar gezet. Vooral het hitteschild stond wat bol bij het gat. Deze worden gestanst. En daardoor verbuigt het metaal iets. 
Hopelijk 3x scheepsrecht. En blijft nu alles netjes.

Verder meen ik me ook te herinneren dat gekleurde Webers makkelijker emaille scheurtjes krijgen. Dat gezegd. Mijn zwarte weber lijkt wel een maanlandschap. Rondom emaille gescheurd. En stukjes er af. Zijn helaas niet meer de Webers zo als vroeger ...
 
Marcel zei:
Staat in de montage handleiding exact hetzelfde?

Ja, er stond duidelijk in NIET TE STRAK. en je krijgt inderdaad een plastic aandraai-ding meegeleverd, maar daar kan je hem alsnog te strak mee draaien.

Marcel zei:
PS : vertel een verhaal zoals het is!

Mee eens, Sorry Marcel. Ik dacht ik ben hier wel eerlijk ;)

Bram zei:
Zijn helaas niet meer de Webers zo als vroeger ...

Tja dat heb ik wel eens vaker gehoord..
Toch, als die barstende deksel zo'n veel voorkomend probleem is, vind ik dat je moet voorkomen dat het nogmaals gebeurd, in plaats van zetten in een handleiding.
Is toch gek?

Kleine update, gisteren de deksel binnen gekregen.
Had mijn Smokey Joe even uitgeleend, maar nu staat hij weer naast me.
Straks bij thuiskomst even in elkaar zetten, het leek op het eerste gezicht een iets afwijkende kleur te hebben. mijn oude lijkt wat matter te zijn dan de nieuwe?
 
Bij deze ook een kleine update. Opnieuw een nieuwe BBQ gekregen van de winkel (nr 3!). Deze keer heb ik er kleine rubberen rondellen tussen gestoken. Kwestie van de krachten wat beter te verdelen. Wel heb ik wat schrik hoe dit zal reageren op de hitte... Tot nu toe nog geen problemen.  We blijven testen en we zien wel. Nu is hij alvast zijn dienst aan het doen in het zuiden van Frankrijk! Maw dagelijks gebruik dus
4972471e769210dfdd3e4f931f0f7da7.jpg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
Kijk, zo hoort dat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan