BasBQ
Beef en Steak

Kwaliteit Fire Up Grill restaurant Houtskool

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.089
Zeker de laatste 4 zakken Houtskool van Fire Up restaurant grill houtskool 10kg. zakken (voorheen PEKO)
zijn bij mij echt van slechte kwaliteit, heel veel kleine brokjes en heel veel gruis.
Ik denk dat ik van elke zak 1/4 of meer van de zak weg kan gooien.
Hebben andere gebruikers van deze Houtskool die ervaring ook?
 
Tip; koop het liefst de zakken van bovenste laag direct vanaf pallet. Niet de zakken die in een rack Stan.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
henri.wolbrink zei:
Tip; koop het liefst de zakken van bovenste laag direct vanaf pallet. Niet de zakken die in een rack Stan.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Het is niet de eerste zak houtskool die ik koop, ik verstook ongeveer 350 kilo houtskool per jaar.  :D
Ik koop mijn zakken altijd bij de groothandel, en daar liggen ze op pallets.
En wie geeft mij de zekerheid dat de zakken niet overgestapeld zijn?
Ooit hebben de bovenste zakken ook onder gelegen, dus zakken van de bovenste laag geven geen zekerheid.
Deze zakken houtskool waren voorheen heel goed met niet te veel gruis, dat is nu wel anders. hoop gruis met weinig grote(vuist grootte) brokken, mag van mij nu niet eens meer supermarktkwaliteit heten.

Heb nu Black Ranch Marabu Kuba gekocht, die ga ik nu proberen, ik was nooit een voorstander van Black Ranch maar dat waren de Argentina Quebraho, die laatste vind ik, en anderen ook, heel erg stinken naar petroleum.
De BR Marabu Kuba hoor ik hele goede verhalen over, zojuist 1 zak geopend en de inhoud qua sortering bevalt me al. :)
 
Ewald zei:
henri.wolbrink zei:
Tip; koop het liefst de zakken van bovenste laag direct vanaf pallet. Niet de zakken die in een rack Stan.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Het is niet de eerste zak houtskool die ik koop, ik verstook ongeveer 350 kilo houtskool per jaar.  :D
Ik koop mijn zakken altijd bij de groothandel, en daar liggen ze op pallets.
En wie geeft mij de zekerheid dat de zakken niet overgestapeld zijn?
Ooit hebben de bovenste zakken ook onder gelegen, dus zakken van de bovenste laag geven geen zekerheid.
Deze zakken houtskool waren voorheen heel goed met niet te veel gruis, dat is nu wel anders. hoop gruis met weinig grote(vuist grootte) brokken, mag van mij nu niet eens meer supermarktkwaliteit heten.

Heb nu Black Ranch Marabu Kuba gekocht, die ga ik nu proberen, ik was nooit een voorstander van Black Ranch maar dat waren de Argentina Quebraho, die laatste vind ik, en anderen ook, heel erg stinken naar petroleum.
De BR Marabu Kuba hoor ik hele goede verhalen over, zojuist 1 zak geopend en de inhoud qua sortering bevalt me al. :)
OK.
Ook ik verstookt hier flink wat zakken van 20kg en haal deze altijd direct bij de 'carbonera'. Dus met minimaal transport en velden.
Gruis kan inderdaad ook altijd afhankelijk zijn van het moment van vullen(einde batch). Maar ben er erg tevreden mee.
Meer omdat ik weet dat deze niet door een tunnel gaan waar aan het eind een spray van ontbranden vloeistof gebruikt wordt.

Succes met je zoektocht. Blijf topic volgen.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Oud draadje al , maar toeval wil dat ik van de week ook enkele zakken heb meegenomen uit de winkel. Stond verbaasd van de grote brokken in de zak. Nu halve wegen  en nog steeds grote brokken hoop dat dit blijft tot op de bodem. Vond ze verder prettig werken en goed op temperatuur blijven. 
 
Ik heb deze zakken ook. Nog een stuk of 4 geloof ik. Ik gebruik de kleinere stukken voor in de weber. De grote stukken bewaar ik voor in het ei. Er zitten in de zak die ik nu geopend heb behoorlijk grote stukken in, maar ook weer kleinere stukken geen tussen maat. Dat klein spul grabbel ik er dan uit en gaat in de weber. Ik vind het wel lang mee gaan voor houtskool. Het is geloof ik wel een zachtere soort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan