BasBQ
Beef en Steak

Flamy kokosbriketten nergens in NL verkrijgbaar?

gadgeteer

Vuurmaker
Berichten
57
Ik ben op zoek naar goede kokosbriketten. Na het lezen van allerlei reviews ben ik erg nieuwsgierig naar Flamy, deze lijken echter nergens leverbaar :(

Nu kan ik zoeken naar een alternatief maar zie dat bij 'vuur & rook' veel is uitverkocht en wat wel op voorraad is, ken ik niet.
Iemand hier bijvoorbeeld bekend met een van onderstaande briketten?:

- Greek fire (tubes)
- Hi Q CoCo kokosbriketten 10 kilo (tubes)
- BAST kokosbriketten (tubes)
- Vuur en Rook Coco Cubes AA

En indien ja... is het wat?
 
gadgeteer zei:
Ik ben op zoek naar goede kokosbriketten. Na het lezen van allerlei reviews ben ik erg nieuwsgierig naar Flamy, deze lijken echter nergens leverbaar :(

Nu kan ik zoeken naar een alternatief maar zie dat bij 'vuur & rook' veel is uitverkocht en wat wel op voorraad is, ken ik niet.
Iemand hier bijvoorbeeld bekend met een van onderstaande briketten?:

- Greek fire (tubes)
- Hi Q CoCo kokosbriketten 10 kilo (tubes)
- BAST kokosbriketten (tubes)
- Vuur en Rook Coco Cubes AA

En indien ja... is het wat?

Ik gebruik al geruime tijd Eco Brasa cocos briketten.
Bevallen me zo goed zowel L&S als H&F dat ik eigenlijk geen behoefte heb om iets anders te proberen.
En (al zeg ik het van mezelf) ik ben best kritisch. :D
De briket brand lang, gelijkmatig en geeft weinig afval (asresten)
 
Hans zei:
gadgeteer zei:
Ik ben op zoek naar goede kokosbriketten. Na het lezen van allerlei reviews ben ik erg nieuwsgierig naar Flamy, deze lijken echter nergens leverbaar :(

Nu kan ik zoeken naar een alternatief maar zie dat bij 'vuur & rook' veel is uitverkocht en wat wel op voorraad is, ken ik niet.
Iemand hier bijvoorbeeld bekend met een van onderstaande briketten?:

- Greek fire (tubes)
- Hi Q CoCo kokosbriketten 10 kilo (tubes)
- BAST kokosbriketten (tubes)
- Vuur en Rook Coco Cubes AA

En indien ja... is het wat?

Ik gebruik al geruime tijd Eco Brasa cocos briketten.
Bevallen me zo goed zowel L&S als H&F dat ik eigenlijk geen behoefte heb om iets anders te proberen.
En (al zeg ik het van mezelf) ik ben best kritisch. :D
De briket brand lang, gelijkmatig en geeft weinig afval (asresten)

Heb ik over nagedacht.. ik lees echter wisselende ervaringen met de Ecobrasa briketten. Aangezien ik altijd pech heb,  zal ik wel net een verkeerde partij krijgen  :-/ Ook zag ik dat deze bij vuur&rook zijn uitverkocht.
 
Negatieve ervaringen heb ik in de jaren dat ik ze gebruik nog niet ondervonden.
Anders had ik ze niet aanbevolen.
Maar je weet nooit natuurlijk, kan altijd een slechte appel tussen zitten.
 
Goed idee ;).
Laat je het nog even weten als je ze een paar maal gebruikt hebt?

grts,  Hans.
 
Ik gebruik ook Ecobrasa en nog nooit een slechte ervaring gehad. Ik kan me niet voorstellen dat deze uitverkocht zijn bij V&R. Greekfire is ook een goede briket
 
Ceriel zei:
Ik gebruik ook Ecobrasa en nog nooit een slechte ervaring gehad. Ik kan me niet voorstellen dat deze uitverkocht zijn bij V&R. Greekfire is ook een goede briket

De Flamy briketten kan ik nergens op voorraad vinden. De Eco-brasa is wel leverbaar.
Ik heb eerst een zak kokosbriketten gekregen ter overbrugging.. Deze zijn van Welkoop huismerk, hoop dat het wat is.
Nu kan ik rustig even een paar dagen wachten in de hoop dat eerdaags Flamy weer op voorraad is ergens.

Die Greekfire is dat kokos of houtskool? Ik ken ze niet maar op een of andere manier ben ik er wel nieuwsgierig naar. Zijn die ook een beetje geschikt voor low&slow?
 
gadgeteer zei:
Die Greekfire is dat kokos of houtskool? Ik ken ze niet maar op een of andere manier ben ik er wel nieuwsgierig naar. Zijn die ook een beetje geschikt voor low&slow?
Zijn kokosbriketten in tubes. Zeker geschikt voor L&S. Ze zijn eenvoudig te breken om meer flexibel te zijn met de hoeveelheid/grootte
 
Ceriel zei:
gadgeteer zei:
Die Greekfire is dat kokos of houtskool? Ik ken ze niet maar op een of andere manier ben ik er wel nieuwsgierig naar. Zijn die ook een beetje geschikt voor low&slow?
Zijn kokosbriketten in tubes. Zeker geschikt voor L&S. Ze zijn eenvoudig te breken om meer flexibel te zijn met de hoeveelheid/grootte

Ik gebruik vaak de snake methode, lange tubes zijn natuurlijk goed in een lange snake te leggen en ik heb tubes nog nooit geprobeerd. Ik denk dat ik eens een poging moet gaan ondernemen.... waarom is er ook zo veel keuze ;)
 
Ik heb ook wel goede resultaten met Eco Brasa cocos briketten
 
Mijn doosje Greek Fire is toch echt houtskool...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan