BasBQ
Beef en Steak

Lekker visje.

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo allemaal.

Even kijken waar ik dit plaats  L&S wellicht?
O nee 'k zie het al 't is nat en heeft geen veren dus hier moet ik zijn.
Ik loop al een tijdje met de gedachte om eens een visje te roken maar het komt er maar niet van tot ik van de week een leuke video op You Tube tegen kwam, een aardige Duitse mijnheer rookte daar wat forellen en dat zag er wel heel lekker uit.
Dus toen waren we om.
Een paar probleempjes zag ik wel, kan m'n Webertje een uur lang tussen de 80 en 90 gr.C redelijk constant aanhouden, hoeveel rookhout kan ik gebruiken zonder dat het spul bitter wordt en welke pekel moet ik gebruiken.
Wat info hier en daar op gedaan en de stoute schoenen aangetrokken.
Waar haal ik m'n visjes?
Bij onze lokale visboer moest ik min. 2 dagen van te voren bestellen en bij de visbank koop ik niet zo graag maar tot m'n grote verbazing zag ik bij Appie super een heel mooi pakketje met twee mooie forellen in de koeling goed van formaat (schoon gemaakt en wel) dus in de kar.
Thuis gekomen gingen we aan de slag, goed wassen en een pekel badje maken van zout met de nodige kruiderijen en de forellen er in voor zo'n uurtje of zestien.







Daarna goed afspoelen en drogen en op de Q, kwartiertje drogen bij 85 gr en rookhout er op.
Ik heb al h???l lang een zak Pecan rookhout op de plank liggen (nooit gebruikt) en nog een pot beuken hout, wel een lekkere combi.

Nou, roken dat deed ie.





En hij bleef met een kleine correctie netjes rond de 85 gr. schommelen, bijna ??n uur lang.



Volgens het recept zou hij dus klaar moeten zijn dus de rugvin test gedaan , ging er gemakkelijk uit dus was hij klaar.



Zag er prima uit (al zeg ik het zelf)  ;) even laten rusten en aansnijden.





't waren heerlijke visjes en krijgt zeker een vervolg.

Leuk dat jullie meekeken,

Grts,  Hans.
 
Ziet er lekker uit
 
@ Ceriel
@ Silverfox
Dank je wel, was een leuke afwisseling na al dat vlees  ;)

@ Ewald. Dank voor de reparatie, 'k had al enige twijfel over de juiste plaats.

 
Ziet er lekker uit! Forel blijft een heerlijke vis, voorheen in Polen altijd naar een kwekerij kwartiertje hengelen en daarna schoonmaken op de barbecue en klaar.  :)
 
Heb je mooi gedaan Hans. Petje af voor de beheersing van je Q.
De vissen zien er goed uit.
Wij gingen voorheen nog al eens forellen vissen in de Ardennen. Jacht vrienden hadden daar een huisje met forellen vijver. Erg gezellige tijd was dat. De vissen werden na de vangst direct geslacht en vervolgens op de BBQ klaar gemaakt. Dat was hot & fast zeg maar.
Dit lijkt me toch een stuk lekkerder.
Bedankt voor de inspiratie.
 
Bram zei:
Heb je mooi gedaan Hans. Petje af voor de beheersing van je Q.
De vissen zien er goed uit.
Wij gingen voorheen nog al eens forellen vissen in de Ardennen. Jacht vrienden hadden daar een huisje met forellen vijver. Erg gezellige tijd was dat. De vissen werden na de vangst direct geslacht en vervolgens op de BBQ klaar gemaakt. Dat was hot & fast zeg maar.
Dit lijkt me toch een stuk lekkerder.
Bedankt voor de inspiratie.

Bedankt Bram, graag gedaan,  ;)
 
Dank Ben, 't is zeker een blijvertje. ;)
 
Lekkere visjes vind ik ook wel lekker mooi gemaakt  :)
 
Dank je Piet, 't was smikkelen ;)
 
Lekker hans.
Mooie bereidingswijze en knappe beheersing van je bbq.
Deze ga ik zeker eens maken.
Als ik het goed begrijp hebben ze er een uurtje opgelegen?
 
Dank je wel Rick, i.d.d. ??n uurtje op ? 85 gr.C en met voldoende rook hout. ;)
De buren genoten ook mee, 'k hoorde plots div. ramen dichtklappen. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan