BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd november-december 2018 "Easy Peasy Japanese"

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Het onderwerp voor deze maand is gekozen door de winnaar van afgelopen maand Sander72:

Easy Peasy Japanese!

Japanse BBQ deze maand, dus maak lekkere Yakatori, Teriyaki of Robatayaki. Kipspiesjes, viskoekjes, rijstballetjes, garnaaltjes op een stokje, stukjes zalm geglaceerd met soya. Ga maar lekker los!

Groeten van Sander

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-12-2018 middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt  met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

De te winnen prijs is ook deze maand een waardebon van Vuur en Rook, beschikbaar gesteld door vuurenrook.nl! en natuurlijk eeuwige roem in de hall of Flame!

Heel veel succes!

 
Leuke uitdaging weer Sander. Goed bedacht.
 
Goeie keuze.
Nu al benieuwd wat hier uit gaat komen
 
Leuk en toegankelijk onderwerp. Zal een leuke diversiteit aan gerechten opleveren. Iedereen succes!
 
Easy peasy Japanese....................... nou zo easy peasy (lemon squeezy ;) ) vind ik dat nog niet :-? maar ik ga mijn best doen :D
 
Jet zei:
Easy peasy Japanese....................... nou zo easy peasy (lemon squeezy ;) ) vind ik dat nog niet :-? maar ik ga mijn best doen :D

Gezien het de 16e is en nog niemand wat geupload heeft ben ik bang dat je niet de enige bent Jet!
We gaan nog even goed nadenken hoe en wat, ik eet nooit japans eigenlijk..
 
Geen probleem hoor, ik stuur gewoon de laatste dag pas mijn foto in en als ik dan de enige ben pak ik HOP weer de hoofdprijs!  :p
 
Sander72 zei:
Geen probleem hoor, ik stuur gewoon de laatste dag pas mijn foto in en als ik dan de enige ben pak ik HOP weer de hoofdprijs!  :p

Ben er ook bang voor. De sint komt pas in december met mijn Yakatori handboek.....
 
Sander72 zei:
Geen probleem hoor, ik stuur gewoon de laatste dag pas mijn foto in en als ik dan de enige ben pak ik HOP weer de hoofdprijs!  :p

Rustagh....

Japans is niet zomaar Aziatisch.

Mirin, Sake, Miso Shiro, Shiso (Ooba), Shichimi Togarashi, Yuzu Kosho en Sansho hebben wij niet zo op de plank liggen. ;)

Dat vergt wat voorbereiding
 
Tijd zat joh!  :p
 
Ewald zei:
Rustagh....

Japans is niet zomaar Aziatisch.

Mirin, Sake, Miso Shiro, Shiso (Ooba), Shichimi Togarashi, Yuzu Kosho en Sansho hebben wij niet zo op de plank liggen. ;)

Dat vergt wat voorbereiding
Je vergeet de Asahi, Iki, Sapporo en Kirin Ichiban  ;)
 
Ceriel zei:
Je vergeet de Asahi, Iki, Sapporo en Kirin Ichiban  ;)

Oh ja, thanx, er moet natuurlijk een mooi Japans Biertje bij.  :D
 
Ewald zei:
Ceriel zei:
Je vergeet de Asahi, Iki, Sapporo en Kirin Ichiban  ;)

Oh ja, thanx, er moet natuurlijk een mooi Japans Biertje bij.  :D

Oh ja? Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ze daar altijd alleen maar de bekende Sake (rijstwijn) bij het eten dronken  :-?
Toch maar eens op Googlen. :D
 
Easy-Peasy-Japanese: ???????????

pbG1nBB.jpg


Draadje staat hier: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20361.msg309490
 
Heerlijk plaatje Sander.
Jammer dat ik het etiket van het biertje niet kan ontcijferen, maar kan het waarschijnlijk toch niet lezen. :D
 
Hans zei:
Heerlijk plaatje Sander.
Jammer dat ik het etiket van het biertje niet kan ontcijferen, maar kan het waarschijnlijk toch niet lezen. :D


Oeps, voor m,n beurt gepraat . :blush:
In je uitleg is het wel duidelijk en i.d.d. ik kan het niet lezen. :D
 
Nou dacht ik toch echt dat ik hier gisteren een foto had geplaatst :-? maar heb waarschijnlijk bekijken gedaan i.p.v. verzenden :-?
Sander bedankt voor de geweldige uitdaging voor deze fotowedstrijd :-* het was heel leuk om alles te maken en Amazing Oriental is nu een van mijn favoriete winkels geworden (deze week ga ik met mijn zusje erheen.....shoppen) :D

L3Wg4WM.jpg


http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20367.0 hier de link naar het draadje
 
Terug
Bovenaan Onderaan