BasBQ
Beef en Steak

Gesloten margrietschijf

 
 

Youp

Sprokkelaar
Berichten
28
Geachte leden,

Na gedane arbeid sluit ik alle schuiven om bastard te laten doven. Nu ontsnapt er tijdens het doven rook via de bovenste gesloten margrietschijf.
Kwestie van schroef aandraaien of is er een andere optie om dit tegen te gaan? Bastard zuigt blijkbaar ergens lucht aan..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
 
Zonder luchttoevoer van onderen moet een gesloten margrietschijf toch in staat zijn het vuur te laten doven? Misschien kort na het stoppen met roken, evt bij hoge temperaturen geeft die overdruk kort wat pufjes rook, maar met de luchttoevoer onder volledig dicht moet dat echt maar kort zijn... ik heb een Groene en daar stopt alles met roken zodra ik beide sluit. Dat lijkt mij ook de bedoeling. Wellicht moet je de luchtdichtheid van je onderste schuif eens goed bekijken, gaat daar misschien iets mis?
 
Misschien eerst een wat meer vertellen over welke bastard je hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Misschien eerst een wat meer vertellen over welke bastard je hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
Large

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

 
Waarschijnlijk heb je het nog over het oud model als er nog een schroef op zit. Ik zou gewoon eens kijken of er geen vet/roet op de schijf zit waardoor die niet meer mooi vlak is, mssh eens poetsen en terug inbranden en de schroef aandraaien tot hij mooi vast kom te zitten zodat je hem wel nog kan verdraaien maar dit ook niet te soepel gaat, met lichte weerstand dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

 
als het de nieuwe versie is, daar zijn reeds vele klachten over en the bastard geeft als oplossing "meer gebruiken zodat hij vuil wordt en beter afsluiten".

je zou er eventueel alu foli kunnen tussen duwen zodat hij wel "hermetisch" is afgesloten.
 
Ik meen dat het oude model wel eens last/problemen heeft gehad met de lucht toevoer. Dat het geleide systeem iets de ruim staat. Waardoor de schuif altijd iets open bleef staan. De oplossing zou zijn om met een hamer VOORZICHTIG de randjes iets naar binnen te kloppen. Wel geheel op eigen risico. Mocht ie nieuw zijn altijd contact opnemen met de leverancier. En daar je probleem ook uitleggen. Blijven duren apparaten. Dus mag ook wel goed zijn toch?
 
Dank allen voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan