BasBQ
Beef en Steak

The Basterd

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Sinds gister ben ik de trotse bezitter van The Basterd Urban large 2019.

Na, diverse barbeque's waaronder als laatst een Weber Touch GBS 22'5" en de WSM 22,5" was ik opzoek naar een Kamado die mij past. Deze complete kamado bied mij de mogelijkheid alles te kunnen doen op een Q.

Super blij mee.
8d962f7d39ae85bb512053e473e04452.jpg
 
Erg mooi!

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Goud! Heel veel plezier vast!
 
Ga je veel plezier van hebben, nu gauw vies maken ;)
 
Gefeliciteerd met je bastard. Daar ga je veel plezier aan beleven En krijgen.  :)
 
Gefeliciteerd, gaaf ding! Ben benieuwd naar wat er allemaal van af gaat komen!  ;)
 
supergaaf ding.
 
Bedankt voor de leuke reacties.
Ja, het is echt een pracht monster. Nu rustig aan het "inbranden" , er komt toch nog wel een enigsinds chemische niet BBQ lucht uit en ben benieuwd hoelang de temperatuur zo blijft. Nog wat gietijzeren onderdelen behandelen met Crisco en dan op naar veel plezier heerlijke gerechten en hopelijk veel mooi plaatjes met deze nieuwe en laatste BBQ aanwinst.
6e851aae07ddb6fc0db5f39cfe95c6bb.jpg
 
Mooi apparaat!
 
Heel mooi Marcel. Dit gaat een wereld van verschil maken. Een hele verademing met low en slow.
Ga je de oude BBQ?s behouden? Ik heb nl bewust Mn weber 57 gehouden. Voor de korte snelle sessies. En een extra BBQ voor bijgerechten.
 
Bram zei:
Heel mooi Marcel. Dit gaat een wereld van verschil maken. Een hele verademing met low en slow.
Ga je de oude BBQ?s behouden? Ik heb nl bewust Mn weber 57 gehouden. Voor de korte snelle sessies. En een extra BBQ voor bijgerechten.
Dank je Bram,
Zowel mijn WSM als Weber Touch GBS 22'5" verkocht. Geen actieve drive meer om aan wedstrijden mee te doen dus alles de deur uit gedaan

Eerst maar even ervaren wat me beperkt en nog handig is voor erbij.
Ik wil ooit voor erbij en vakantie nog een WGA aanschaffen.
 
Eerst maar even ervaren wat me beperkt en nog handig is voor erbij.
Ik wil ooit voor erbij en vakantie nog een WGA aanschaffen.
[/quote]

"t ligt er een beetje aan hoe en waarmee je op vakantie gaat maar die WGA is een prima idee, ga je een hoop plezier van beleven. ;)
 
Mooi ding! Veel plezier ermee
 
Heel mooi apparaat. Heb ?m sinds gisteren ook. Morgen de eerste spiezen er maar eens opgooien. Lamsgehakt met wat groenten. Ik ben benieuwd!
Tot hoeveel graden mag je ?m de eerste paar keer maar opstoken?
 
Hamer zei:
Heel mooi apparaat. Heb ?m sinds gisteren ook. Morgen de eerste spiezen er maar eens opgooien. Lamsgehakt met wat groenten. Ik ben benieuwd!
Tot hoeveel graden mag je ?m de eerste paar keer maar opstoken?
In de handleiding (https://bastard.nl/app/uploads/2019/01/20181219-Bastard-Handleiding.pdf) staat 250 graden. In de handleiding van mijn GG staat 200 graden. Denk dat het verschil in materiaal ook het verschil in het aantal graden verklaart.
 
(@Hamer Ok? mooi, wat een monster is het toch)

Zelf ben ik van de rustigere aanpak, En eerst rustig aan het spelen met kolen en aan de schuiven gezeten en het behandelen van gietijzer. Wat worstjes en MOINK-balls.
Vandaag zelf inmiddels lekker longhaas gemaakt gegrild op 225c.
Gister op een lagere tempratuur Kip piri piri 175c.
Morgen BCC en zaterdag een eerste lange run met pulled pork op 107c. Tevens om te zien wat het vuur doet en hoe de kolen het houden en rookhout chunks kersen hout.
Zondag gaat de Basterd naar 300 plus. Het was..... ff wachten (maar dan) ..... PIZZA.
Ook lees ik eea over schoonbranden bij deze temperaturen, maar eens kijken hoe dat verloopt.

Tot nu toe enkel plezier van onze aankoop.

Wel overweeg ik een aspookje. De kolenmand is top maar de asopvangbak vangt geen as op bij de lucht invoer. Tijdens de runs geen last van maar bij het opstarten is de as die ernaast valt lastig weg te krijgen. Misschien dat het een as-stofzuiger wordt..... Iemand daar ervaring mee?
 
Marcel zei:
(@Hamer Ok? mooi, wat een monster is het toch)

Zelf ben ik van de rustigere aanpak, En eerst rustig aan het spelen met kolen en aan de schuiven gezeten en het behandelen van gietijzer. Wat worstjes en MOINK-balls.
Vandaag zelf inmiddels lekker longhaas gemaakt gegrild op 225c.
Gister op een lagere tempratuur Kip piri piri 175c.
Morgen BCC en zaterdag een eerste lange run met pulled pork op 107c. Tevens om te zien wat het vuur doet en hoe de kolen het houden en rookhout chunks kersen hout.
Zondag gaat de Basterd naar 300 plus. Het was..... ff wachten (maar dan) ..... PIZZA.
Ook lees ik eea over schoonbranden bij deze temperaturen, maar eens kijken hoe dat verloopt.

Tot nu toe enkel plezier van onze aankoop.

Wel overweeg ik een aspookje. De kolenmand is top maar de asopvangbak vangt geen as op bij de lucht invoer. Tijdens de runs geen last van maar bij het opstarten is de as die ernaast valt lastig weg te krijgen. Misschien dat het een as-stofzuiger wordt..... Iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring met Aszuiger. Maar gebruik hier nog wel eens de bouwatofzuiger. Hehe. Maar dat werkt Opzich wel heel makkelijk, makkelijk en snel as vrij.
Ik weet niet of ze er nu nog zijn, maar bij de Action hadden ze eerder ook aszuigertjes voor volgensmij nog geen 2 tientjes.
 
Marcel zei:
(@Hamer Ok? mooi, wat een monster is het toch)

Zelf ben ik van de rustigere aanpak, En eerst rustig aan het spelen met kolen en aan de schuiven gezeten en het behandelen van gietijzer. Wat worstjes en MOINK-balls.
Vandaag zelf inmiddels lekker longhaas gemaakt gegrild op 225c.
Gister op een lagere tempratuur Kip piri piri 175c.
Morgen BCC en zaterdag een eerste lange run met pulled pork op 107c. Tevens om te zien wat het vuur doet en hoe de kolen het houden en rookhout chunks kersen hout.
Zondag gaat de Basterd naar 300 plus. Het was..... ff wachten (maar dan) ..... PIZZA.
Ook lees ik eea over schoonbranden bij deze temperaturen, maar eens kijken hoe dat verloopt.

Tot nu toe enkel plezier van onze aankoop.

Wel overweeg ik een aspookje. De kolenmand is top maar de asopvangbak vangt geen as op bij de lucht invoer. Tijdens de runs geen last van maar bij het opstarten is de as die ernaast valt lastig weg te krijgen. Misschien dat het een as-stofzuiger wordt..... Iemand daar ervaring mee?

Mooi apparaat man! Ik heb hem nu ook een maandje en nog geen spijt van gehad.

Eens; dat laatste is lastig. Ik pak de stofzuiger van mijn zaagtafel, die heb ik toch staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan