BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter 4.1 handleiding discussie topic

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik heb dit draadje geopend als discussie plek om van gedachten te wisselen over de handleiding van de Heatermeter 4.1 . De handleiding is voorlopig nog een "work in progress" dus zal er nog veel aan toegevoegd en veranderd worden.

Dus kom maar op met al jullie verzoekjes, vragen en op- en aanmerkingen. ;)
 
Goed idee, ik kan best wel wat (hand)leiding gebruiken :)
 
Ahh, het muntje valt (ik had de link nog niet gezien  L-) )
Ik gaat mij er eens in verdiepen, want ik ben tenslotte immer bijna eigenaar.  :)

Thx Piet

Mac
 
Piet, dat is een mooie "recht toe-recht aan" tutorial die je gemaakt hebt zo en is met de plaatjes erbij een zeer goed te volgen handleiding.
Volgens mij gaan de toekomstige HM eigenaren/users die met dit (netwerk) bijltje nog niet zo vaak hebben gehakt, hier zeker uitkomen.
Wellicht is het een idee om straks alles nog een 1 PDF te bundelen zodat het als geprinte hardcopy kan worden gebruikt?
 
RedFox zei:
Piet, dat is een mooie "recht toe-recht aan" tutorial die je gemaakt hebt zo en is met de plaatjes erbij een zeer goed te volgen handleiding.
Volgens mij gaan de toekomstige HM eigenaren/users die met dit (netwerk) bijltje nog niet zo vaak hebben gehakt, hier zeker uitkomen.
Wellicht is het een idee om straks alles nog een 1 PDF te bundelen zodat het als geprinte hardcopy kan worden gebruikt?
Je weet dat dit forum print functionaliteit heeft Geert?
 
Piet, tijdens het inlezen heb ik iets gezien over PID waardes, en dat deze verschillen per type bbq ?
Jij had ergens een Wiki linkje gepost met enige uitleg.
Ik sta nu nog te duizelen  @-) :-??

Kan jij iets aanvullen hoe dit te wijzigen, en welke waardes je dan moet gebruiken e.d. ?
Voor thuis, gebruik ik een BGE XL, maar voor de wedstrijden een WSM (dat betekend dat ik zou moeten switchen per bbq)

Mac
 
structor zei:
RedFox zei:
Piet, dat is een mooie "recht toe-recht aan" tutorial die je gemaakt hebt zo en is met de plaatjes erbij een zeer goed te volgen handleiding.
Volgens mij gaan de toekomstige HM eigenaren/users die met dit (netwerk) bijltje nog niet zo vaak hebben gehakt, hier zeker uitkomen.
Wellicht is het een idee om straks alles nog een 1 PDF te bundelen zodat het als geprinte hardcopy kan worden gebruikt?
Je weet dat dit forum print functionaliteit heeft Geert?
Ja ik zie het nu idd  :)
 
Er is inmiddels weer een flink stuk aan toegevoegd, vandaag maar weer verder schrijven.
 
Misschien een gekke vraag maar hoe sluit je een fan aan op een RJ45 stekker, of heb ik de opbouw niet helemaal begrepen.

Frank
 
Ik bedoel meer hoe je de stekker aan de draadjes van de fan vastmaakt (waar de draadjes in de stekker moeten).
 
Fastforward zei:
Ik bedoel meer hoe je de stekker aan de draadjes van de fan vastmaakt (waar de draadjes in de stekker moeten).
Je kunt eventueel ook een stuk utp kabel nemen met daaraan reeds  een RJ45 connector en dan de 2 middelste draadjes die aan de connector zitten (pos 4 en 5 is de aansluiting van de 12V en de grnd) aansluiten op je fan.
Dus ff de kabel op gewenste lengte strippen en hup daar gaat ie. De draadjes die je niet hoeft te gebruiken knip je gewoon af zodat ze niet in de weg zitten.
Het voordeel is dat je dan wel met een aangegoten RJ45 stekker werkt.
Ik heb zo hier ook een verloopsnoertje gemaakt voor mijn BBQ Guro Pit Viper fan zodat ik deze multi kan inzetten.
Succes ermee!
 
Fastforward zei:
Ik bedoel meer hoe je de stekker aan de draadjes van de fan vastmaakt (waar de draadjes in de stekker moeten).

Het zijn de middelste 2. Pin 4 is de +, pin 5 de -. Dit staat gewoon in het schema.

Het zijn de middelste 2. Pin 4 is de -, pin 5 de +. Dit staat gewoon in het schema.

 
Nosmo zei:
Fastforward zei:
Ik bedoel meer hoe je de stekker aan de draadjes van de fan vastmaakt (waar de draadjes in de stekker moeten).

Het zijn de middelste 2. Pin 4 is de +, pin 5 de -. Dit staat gewoon in het schema.
ehhh, staat in het schema andersom??
 
BertM zei:
Nosmo zei:
Fastforward zei:
Ik bedoel meer hoe je de stekker aan de draadjes van de fan vastmaakt (waar de draadjes in de stekker moeten).

Het zijn de middelste 2. Pin 4 is de +, pin 5 de -. Dit staat gewoon in het schema.
ehhh, staat in het schema andersom??

U heeft helemaal gelijk :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan