BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

tettarrow01

Tondelzoeker
Berichten
1
hallo

ik ben Paul

ik speel al jaren voor kok in mijn vrije tijd, en ben zelfs begonnen aan een eigen kookboekje.
ik heb een simpele Weber tot mijn beschikking, maar kan daar prima mee overweg.
??n van de dingen die mij altijd opvalt, is dat veel mensen moeite hebben met het vinden van de juiste kolen.
ik gebruik de briketten van Weber, die zijn harder geperst, en ik doe lachend een hele dag met een half zakje briketten op 105 graden.
ik ben altijd benieuwd naar andermans ervaringen en recepten, n vind het leuk om op het forum te lezen.
 
Welkom hier Paul!
 
Paul, welkom op het BBQ Genootschap.

Leuk dat je aan je eigen receptenboek werkt. Over je briketten keuze...... als je gewend bent met Weber briketten te koken gaat dat prima, maar als ik mag kiezen zou ik toch voor kokos briketten gaan, daar zit meer energie in en laten veel minder as achter.
 
Hoi Paul,
welkom bij het Genootschap.
Weber is absoluut een topmerk, behalve hun briketten, want die zijn echt slecht.
Maar dat ga je wel merken als je een keer met Dammers of Ecobrasa kokosschaalbriketten hebt gestookt, zoals Frits ook al aangaf.
 
Hoi Paul,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

Qua "brandstof" is er een woud aan mogelijkheden die echt verschillen zijn, in brandtijd, rookafgifte (lees: smaak aan gerecht) en prijs.

Voordat ik afstand heb gedaan van mij Webers heb ik nog jaren cocos briketten gebruikt. Echt een aanrader om je in te verdiepen. Succes en veel leesplezier hier.
 
Welkom hier Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan