BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

Klaas

Tondelzoeker
Berichten
1
Beste Allemaal,

Ik ben Klaas en BBQ niet zo heel veel, maar als het zover is komenmijn drie kinderen en aanhang aanrennen.
Ik ben 6 jaar geleden overgestapt van een gas BBQ naar een Kolen BBQ. De laatste, een Weber master Touch) heb ik weggegeven aan een schoonzoon.
Dus kwam ik een BBQ tekort.
Gisteren werd The Bastard Urban 2019 geleverd. Zo'n Ei.

Dat is helemaal nieuw voor mij. Dus ik hoop op dit forum wat kennis op te doen over het gebruiken van een Kamado
Is het aan te bevelen om zo'n Workshop Kamado Basics te doen?

Cheerio
 
Welkom Klaas! Dat is een mooi ei om mee aan de slag te gaan. Het stoken van een kamado is gelukkig geen raketwetenschap. Wellicht kan het boek "Het vuur de baas" van Noskos(Dennis) je voorzien in de basiskennis die je nodig hebt.

Persoonlijk ben ik veel wijs geworden van dit forum,youtube en blogs. Heel veel succes met je nieuwe Q!
 
Welkom hier Klaas!
 
Klaas, welkom bij de club en veel plezier met je Bastard.
 
Hoi Klaas,
welkom bij het Genootschap
 
Hoi Klaas,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

Succes met je Kamado, persoonlijk vond ik het best lastig en vooral anders dan op een Weber. Een paar goede warmte werende handschoenen om je set up te veranderen is voor mij een echte musthave.

Een boek, video's of dit internet forum geven voldoende informatie om je Kamado onder controle te krijgen.

Succes,
 
Welkom hier Klaas
 
Marcel zei:
Een paar goede warmte werende handschoenen om je set up te veranderen is voor mij een echte musthave.

Inderdaad. Ik had eerst een paar dat bestand was tegen 250oC. Voel je je toch zenuwachtig worden wanneer ze smelten als je met een stuk gietijzer in je handen staat.

Welkom hier en veel plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan