BasBQ
Beef en Steak

Cha Shiu

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
6fac8243f19af123cc32ef7355807d57.jpg


1 kg speklapjes doormidden gesneden
2 lente-ui heel fijn gesneden
2 knoflook ( ik had een grote chinese bol, dus 1) geperst
3 EL Rijstwijn
3 EL hoisinsauce
2 EL oestersauce
6 EL sojasauce
1 TL sesamolie
50 gram suiker
Zout
( eventueel rode kleurstof, maar ik ben al druk genoeg)
Honing

3c77994b1ad9204afb3979ee808e267b.jpg


d0ac19883d4c1f9c1522b82c7abec214.jpg




Maak een marinade van de lente-ui, knoflook, rijstwijn, hoisin, oester en sojasauce, sesamolie en de suiker. ( en eventueel de rode kleurstof) leg daar de doorgesneden speklapjes in voor een nacht.
Q klaarmaken op 225?, bak water onder het rooster. Vlees erop voor 20 minuten. Besmeer de speklapjes na 20 minuten met honing aan beide kanten, en nogmaals 10 minuten roosteren. Besmeer ze nogmaals met honing en doe ze nog een minuut of 5 a10 minuten. Hou goed in de gaten dat ze niet verbranden met de honing.

8a9ab2ed6b0a070f4852f503f5788822.jpg


Lekker met gebakken rijst en wortelsalade ;)

 
Dat is een heel mooi bordje ! Thx Dominique
 
Bah, wat lekker :p
 
Dat ziet er goed uit zal wel beter smaken als bij de Chinees.
 
Zo he ik ben benieuwd wat je nog meer gemaakt hebt vandaag. Jammer dat wij zover bij elkaar vandaan wonen, want anders mocht je me wel bellen als je weer zo'n productief dagje hebt. Dan help ik wel met het 'opruimen'  van al dat lekkers ;).

Kortom goed bezig!! Hopliedop op de TODO-lijst ermee.
 
structor zei:
Zo he ik ben benieuwd wat je nog meer gemaakt hebt vandaag. Jammer dat wij zover bij elkaar vandaan wonen, want anders mocht je me wel bellen als je weer zo'n productief dagje hebt. Dan help ik wel met het 'opruimen'  van al dat lekkers ;).

Kortom goed bezig!! Hopliedop op de TODO-lijst ermee.
Ik heb ook nog citroenlimonadesiroop gemaakt, en sinaasappellimonadesiroop. Geen foto's..... Ik was idd lekker bezig vandaag he? O en gisteren nog 2 soorten bbqsauce, maar die staan al lang in de recepten, dat zijn blijvertjes ;)
 
Heerlijke stukjes spek Domi!!
In plaats van de Koreaanse spiesjes,,Mmmmmm
we have a winner!!! :p
 
Das een errug mooi bordje! Gaat op de TODO.
 
lekker Dominique, ga ik onthouden, zal er wel ingaan bij ons  :)
 
Ik mis eigenlijk nog wat steranijs in je recept of five-spice.
 
noskos zei:
Ik mis eigenlijk nog wat steranijs in je recept of five-spice.
Dat kun je altijd toevoegen, ik ben niet dol op steranijs, vind het te zoet, en overheersend.
 
Dat vindt ik nou smerig :mad: zo'n foto waar je kwijl van begint te lopen. Ben ik ook nog m'n slabbertje kwijt :(
 
die ga ik ook eens proberen! Thanks! :)
 
Dat is nou echt een spekkie naar mijn bekkie! Staat op de to do list!
 
Terug
Bovenaan Onderaan