BasBQ
Beef en Steak

kamado joe classic 2 inbouwen

Stefan

Tondelzoeker
Berichten
4
Beste mede bbq fanaten,
Ik ben een trotse eigenaar van de kamado Classis II deze wil ik echter gaan inbouwen omdat ik niet over een overkapping beschik en toch het fijner vind dat ik zo nu en dan de kamado veilig binnen kan zetten.

Nu weet ik dat er losse voetjes te bestellen zijn, maar echter zie ik bij  voorbeeld foto's van bbq tafel/inbouwsels de kamado rechtstreeks op een steen staan.

Kan dit geen kwaad voor de kamado ivm de hitte? Zouden de voetjes er niet voor moeten dienen dat lucht onder de kamado door kan?
Hoe hebben jullie dit opgelost
bedankt alvoor jullie support.
 
Ik heb foto?s gezien waarbij door de warmte zo?n steen knapt. Dus ik heb mijn ei op voetjes gezet. Ook onder de steen meerdere dwarsbalkjes gedaan voor het geval hij zou barsten.
 
Er zullen vast wel meer kamado joe 2 gebruikers op dit forum zijn die hier ervaring mee hebben? Probleem is dat ik geen afdak heb en om hem naar binnen te rijden ik over een dorpel heen moet. Een steen lijkt me dan stabieler tov voetstukjes.
 
Als je twijfelt of het stabiel genoeg is, zou je de voetjes ook met montagekit op de steen kunnen bevestigen.
 
Ik heb de oude keramische voetjes van Big Green Egg gebruikt. Later zijn ze op een speciaal nest overgegaan voor inbouw.
De voetjes staan gewoon op de steen. Dan heb je een centimeter of twee ruimte gok ik.
 
noskos zei:
Ik heb foto?s gezien waarbij door de warmte zo?n steen knapt. Dus ik heb mijn ei op voetjes gezet. Ook onder de steen meerdere dwarsbalkjes gedaan voor het geval hij zou barsten.

Heel hartelijk dank daarvoor  ;)
 
Je zou ook een bge tafelnest kunnen gebruiken als dat past.
 
Mijn Joe Junior  staat op 3 zwarte keramische voetjes van de Primo! Rode is bijna niet aan te komen en deze zijn zelfde formaat! Werkt perfect.


Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Is er niemand die zijn kamado verplaatst? En hier een goede oplossing voor heefd? Ik vind het ondersteld te instabiel om hem op een dorpel te tillen.
 
acbac7435cbee24fd56f16d03da580dd.png


In rood of zwart
 
Bij 3 staat de set stabieler dan met 4


Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Terug
Bovenaan Onderaan